شناسهٔ خبر: 45191981 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تب سنج دیجیتالی ابزار مناسبی برای تشخیص بیماری کرونا نیست

تب سنج دیجیتالی، ابزار مناسبی برای تشخیص تب مرتبط با بیماری کووید-۱۹ نیست و ممکن است تشخیص اشتباهی بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجا که رایج‌ترین علامت بیماری کووید -۱۹ تب است، باید دمای بدن بیماران به صورت دقیق اندازه گیری شود. محققان معتقد هستند که تب سنج دیجیتالی پیشانی ممکن است اطلاعات اشتباهی ارائه دهد و بهتر است به جای اندازه گیری دمای پیشانی، دمای نوک انگشتان و چشم فرد سنجیده شود که سرعت تشخیص و دقت بالاتری دارد.

اگر اسکنرها به صورت دقیق دمای بدن را اندازه گیری نکنند، ممکن است به اشتباه تشخیص داده شود که فرد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده است. همچنین احتمال اینکه فردی به بیماری مبتلا باشد، اما با توجه به دمای اندازه گیری شده توسط اسکنر تشخیص داده شود که او سالم است، وجود دارد. در این صورت بیمار می‌تواند ویروس را به افراد زیادی منتقل کند.

محققان معتقد هستند که درصد قابل توجهی از افراد مبتلا به کووید -۱۹ (۱۱ درصد) تب نداشته و کمتر از نیمی از افراد مشکوک به کرونا که در بیمارستان بستری شده‌اند، تب دارند. البته بیشتر مبتلایان به کرونا پس از بستری شدن در بیمارستان، تب بالا را تجربه می‌کنند. آن‌ها پیش از افزایش دمای بدن‌، به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تب به تنهایی نشان دهنده مبتلا شدن فرد به بیماری کووید -۱۹ نیست.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که اندازه‌گیری دمای نوک انگشت و چشم فرد، نتایج بهتر و قابل اعتمادتری را ارائه می‌دهد و به تشخیص افرادی که دمای بدن آن‌ها افزایش پیدا کرده است کمک می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Experimental Physiology منتشر شده است.

نظر شما