شناسهٔ خبر: 45191756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

به ریاست فرماندار؛

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تیران و کرون برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تیران و کرون به ریاست فرماندار در ساختمان فرمانداری شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تیران و کرون با حضور مجید حججی، فرماندار تیران؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد شیاسی، امام جمعه رضوانشهر؛ اقبال صالحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نماینده اداره آموزش و پرورش؛ احمد احمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، بخشداران شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

مجید حججی، فرماندار شهرستان با قدردانی از تلاش‌های کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های شهرستان گفت: هرچند شرایط حاد کرونایی موجب اخلال در فعالیت طبیعی کتابخانه‌ها شده است، ولی مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران، با خلاقیت و کوشش می‌توانند از ابزارهای دیگری برای معرفی بیشتر کتاب و مطالعه بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: در این شرایط، فضای مجازی ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و با توجه به رسالت کتابخانه های عمومی در تامین نیاز کتابخوانی کاربران و فراغت فرهنگی، لازم است به گونه‌ای  برنامه‌ریزی شود که دیگر نیاز به حضور فیزیکی مردم در کتابخانه‌ها نباشد و راه اندازی خدمات تحویل کتاب درب منزل مانند پیک کتاب و اسنپ بوک ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شیاسی، امام جمعه رضوانشهر نیز ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب بزرگ ترین معجزه بشری و غذای روح انسان است؛ اما متاسفانه کسی برای غذای روح صف نمی کشد و کتابداران باید با خلاقیت این احساس نیاز را در جامعه ایجاد کنند.

وی همچنین در این نشست با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: اقبال و استفاده بیش ‌از حد مردم از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، موجب کاهش سرانه مطالعه در جامعه شده است که باعث بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری در ذهن و حافظه افراد خواهد شد.

حجت الاسلام شیاسی افزود: کتابخانه و افزایش سرانه کتابخوانی‌ از بسترهای رشد فرهنگی جامعه و زمینه‌ساز افزایش آگاهی افراد است و توسعه کتابخوانی به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

امام جمعه رضوانشهر تصریح کرد: تنها راه هدایت اوقات فراغت و استفاده بهینه از این اوقات، تقویت کتابخانه‌های عمومی و افزایش جذابیت کتابخانه‌ها جهت تشویق شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان برای گذراندن اوقات فراغت در کتابخانه و مطالعه کتاب‌های مفید و مناسب است.

در ادامه احمد احمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه پیشین انجمن و فعالیت‌های انجام شده توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت. سپس هر یک از اعضای انجمن نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

اهمیت غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهت تشویق هرچه بیشتر شهروندان به امر کتابخوانی، پیگیری ساخت کتابخانه شهر عسگران، پیگیری برای تأمین نیروی کتابخانه افجان، تعمیر و مرمت پیاده رو کتابخانه رضوانشهر توسط شهرداری و اجرای طرح «کتاب پیک» با همکاری خودروهای شهرداری از مهم‌ترین مصوبات جلسه  بود.

نظر شما