شناسهٔ خبر: 45191615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنگره نیکاراگوئه حکم حبس ابد را تایید کرد/ اپوزیسیون رد کرد

ایراندخت آذر شکیب

کنگره نیکاراگوئه تایید نهایی تغییر قانون اساسی را برای صدور مجوز اجرای حکم حبس ابد ارائه کرد اما اپوزیسیون مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کنگره نیکاراگوئه که تحت سلطه حزب دانیل اورتگا، رئیس جمهوری این کشور است، به این طرح رای داد و قانونگذاران اپوزیسیون علیه آن رای داده یا رای ممتنع دادند.

اپوزیسیون می‌گویند حکم حبس ابد می‌تواند به ابزاری برای مجازات اپوزیسیون استفاده شود.

میگوئل روزالس، عضو کنگره از حزب اپوزیسیون گفت: وقتی یک سیستم قضایی مستقل وجود ندارد، اعلام حکمی چون حبس ابد تنها به منزله یک اقدام سیاسی برای مجازات شهروندان است.

اورتگا مدعی شده که اپوزیسیون بابت جرایم منزجرانه، گناهکار هستند که یک طبقه بندی برای مجازات حبس ابد است. در ماه‌های اخیر، حزب رئیس جمهوری نیکاراگوئه قوانینی را به ویژه برای ممنوعیت کاندیداهای اپوزیسیون از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ وضع کرده است.

قانونگذاران حزب اورتگا از اقدام برای حکم حبس ابد دفاع کرده و آن را یک پشتیبان برای مجازات متجاوزان و قاتلان می‌دانند. دولت سه میلیون امضا برای حمایت از این تغییر جمع آوری کرده است.

در اکتبر گذشته میلادی، کنگره نیکاراگوئه قانونی را تایید کرد که حکم حبس ابد را برای آنهایی صادر می‌کند که از پلتفورم‌های آنلاین برای گسترش اطلاعات دروغ یا اطلاعاتی استفاده می‌کنند که ممکن است باعث هشدار در میان مردم شود. این لایحه باعث نگرانی اپوزیسیون و گروه‌های حقوق بشری شد که آن را تهدیدی علیه آزادی بیان می‌دانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما