شناسهٔ خبر: 45191512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ساخت ۵ بیمارستان جدید در چین برای مقابله با کرونا

چین برای مقابله با افزایش عفونت‌های جدید کرونا، ساخت ۵ بیمارستان جدید در استان هبی واقع در نزدیکی پایتخت را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ساخت این ۵ بیمارستان در حالی است که این کشور روز شنبه ساخت یک بیمارستان ۱۵۰۰ اتاقی را به اتمام رساند و افراد آلوده یا کالا‌هایی که از خارج از کشور می‌آیند را مقصر این شیوع مجدد معرفی کرد.

۶ بیمارستان مذکور در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ اتاق دارند و در شهر نانگونگ واقع در همسایگی پکن ساخته می‌شوند که اکنون به دلیل ترس از شیوع این ویروس به خارج از شهرستان، قرنطینه شده است.

یک هفته پس از آن که گزارش شد یک بیمار مبتلا به عفونت ویروس کرونا در شهر جنوب پکن شناسایی شده و احتمال افزایش تعداد بیماران می‌رفت، دولت چین دست بکار شد و شروع به ساخت این بیمارستان‌ها کرد.

چین در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا نسبت به جمعیت و وسعت کشور جزو کشور‌های موفق است، طوری که توانسته با مدیریت پیشگیری و نیز مقابله همزمان، ویروس را کنترل و مهار کند.

انتشار مجدد ویروس در هوای سرد غیر قابل پیش بینی امسال دور تازه‌ای از مبارزه با ویروس در چین را همراه داشته است، کارشناسان معتقدند همکاری مردم با دولت چین و مدیریت صحیح عامل این موفقیت است.

ویروس کرونا تا کنون در چین ۸۸ هزار و ۴۵۴ نفر را مبتلا کرده است که از این تعداد چهار هزار و ۶۳۵ نفر جان باخته اند.

نظر شما