شناسهٔ خبر: 45191377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئول واحد ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام مطرح کرد؛

‍رعایت تمام نکات بهداشتی در ارائه خدمات دستگاه ام آر آی بیمارستان امام (ره)

پیرنیا گفت: تمام نکات بهداشتی مربوطه در هنگام ارائه خدمات ام آر آی جهت بیماران و مراجعین در بیمارستان امام (ره) رعایت می‌شود.

صاحب‌خبر -

پیرنیا مسئول واحد ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت:با توجه به اینکه ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام تنها مرکز دولتی در ارائه خدمات تشخیصی ام آر آی در استان میباشد، لذا در این مرکز موارد مختلف خدمات تشخیصی شامل ام ار‌ای با تزریق، بیماران سرطانی، ام‌اس، تالاسمی، موارد شکم و لگن، چسبندگی جفت و MRCP وسایر خدمات سرپایی انجام می‌شود. وبدلیل ازدحام مراجعه کنندگان بعلت کیفیت بالای کار و هزینه پایین این مرکز در مواقعی از سال نوبت‌های خدمات تشخیصی ام ار‌ای به بیماران تا دو ماه به درازا کشیده می‌شود.

او اظهار کرد:نوبت دهی در این مرکز به صورت حضوری و با رویت نسخه که توسط متخصصین محترم باید نوشته شده باشد انجام می‌شود و با توجه به اینکه انجام ام آر آی حداقل بین ۱۰ الی ۵۰ دقیقه طول می‌کشد، لذا خدمات آن زمانبر است. و، چون این مرکز تنها سانتر ترومای استان می‌باشد و بیماران بستری اورژانسی در سراسر استان را خدمات رسانی میکند و همچنین تمام موارد ام ار‌ای اطفال و بیماران فوبیا که نیاز به بیهوشی دارند در این مرکز خدمت رسانی می‌شوند لذا میطلبد که مراجعه کنندگان این واحد که از قبل نوبت رزرو دارند شکیبا باشند. چر اکه با توجه به توصیحات فوق طبیعتا در بسیاری از مواقع خدمات رسانی مراجعیین با تاخیر نسبت به ساعت ثبت شده در برگه نوبت دهی صورت می‌گیرد.

پیرنیا  اضافه کرد:این مرکز هر روز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعاتی پس از نیمه شب به دلیل کثرت مراجعین و نوبت‌های داده شده به بیماران فعالیت می‌کند و در طول این ساعات کاری طولانی بنا به نوع ام‌ آر‌ آی درخواستی، بین ۷۰الی ۸۰ مورد ام‌آر آی مختلف انجام می‌شود.

او بیان کرد: آمار مراجعین روزانه به این مرکز بیش از ۲۰۰ نفر می‌باشد در حالی که ظرفیت این دستگاه در مدت ساعات فوق الذکر بیش از ۷۰ مورد ام‌ آر‌ آی بوده و اگر چه وظیفه ما خدمت به مردم و بیماران است، اما همین امر کار را برای همکاران ما دشوارتر نموده است.

پیرنیا  یادآور شد:عمده درخواست‌های خدمات MRi این مرکز (بیش از ۵۰ درصد آنان) مربوط به ستون فقرات و بررسی دیسک کمر و گردن است در حالی که می‌توان با فیزیوتراپی و ورزش و اصلاح پوزیشن‌های نامعمول در نشستن، خوابیدن و راه رفتن از بروز این مشکلات پیشگیری کرد و ام آر آی در این باره علیرغم درد بیمار به عنوان اولین آزمون تشخیصی پیشنهاد نمی‌شود.

انتهای پیام/ د

نظر شما