شناسهٔ خبر: 45191271 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ماجرای سرقت لپ‌تاپ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

تازه ترین خبرها از ماجرای سرقت لپ‌تاپ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان حمله 6 ژانویه به کنگره اگرچه از بازداشت زن سارق حکایت دارد اما گویا هنوز از سرنوشت این رایانه دستی که احتمالا حاوی اطلاعات مهمی است، خبری نیست.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| اف بی آی اعلام کرد "رایلی ژوئن ویلیامز" روز گذشته در پنسیلوانیا دستگیر شد و از جمله اتهامات علیه وی ورود یا ماندن در منطقه محدود شده بدون مجوز قانونی بوده است.

 

اتهام دیگر علیه این زن ورود با خشونت به ساختمان کنگره می باشد.

 

پیش از این گزارش شده بود که اف بی آی در حال بررسی سرنخ‌هایی است مبنی بر اینکه در جریان یورش هواداران ترامپ به کنگره در روز 6 ژانویه، یک زن احتمالا لپ‌تاپ دفتر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان را دزدیده است تا آن را به روسیه بفروشد. 

 

اگر چه زن سارق دستگیر شده است اما به گفته مقامات و نهادهای ذیربط، تحقیقات برای یافتن دستگاه یاد شده ادامه دارد. هنوز مشخص نیست ادعاهای مطرح شده درباره قصد زن سارق برای فروش لپ تاپ نانسی پلوسی به روسیه تا چه حد صحت دارد.

 

همچنین اف بی آی اعلام کرده است که ویدئوی صحنه ربوده شدن لپ تاپ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط این زن را در اختیار دارد. 

 

رایلی ژون ویلیامز یکی از بیش از یکصد نفری است که در ارتباط با حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره توسط پلیس واشنگتن دستگیر شده اند.

 

در جریان یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، برخی از لپ‌تاپ‌های اعضای کنگره که ممکن است دارای اطلاعات حساسی باشند، به سرقت رفته است. ماموران امنیتی در تلاش برای بازداشت افرادی هستند که این لپ تاپ ها را به سرقت برده اند.

 

منبع: ایرنا

نظر شما