شناسهٔ خبر: 45191153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهره‌برداری از ۱۰ طرح عمرانی پره سر به مناسبت دهه فجر

شهردار پره سر گفت: ۱۰ طرح عمرانی شهرداری این شهر با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر ۱۰ طرح عمرانی شامل المان ۵۶ شهید، المان آبشار، خیابان اصلی کوی شفارود، ساختمان آتش نشانی، لوله گذاری برای هدایت آب‌های سطحی، تعریض خیابان شهید جلالوند، سنگفرش پیاده راه خیابان امام خمینی، مجتمع تجاری طرح بازار، سکوی نمایش خیابانی و بخشی از پیاده راه طرح بازار، احداث خیابان شهید کلابی و کانال روباز کوچه بنفشه ۱۴ افتتاح می‌شود.

وی افزود: المان ۵۶ شهید والامقام بخش پره‌سر پنج متر ارتفاع دارد و با تندیس کبوتر، تصاویر شهدا و آیاتی از قرآن مزین و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آن هزینه صرف شده است.

شهردار پره سر با بیان اینکه آگهی مناقصه ساخت المان آبنما در سال گذشته برگزار و توسط پیمانکار در شهر اصفهان به مبلغ ۸۶۰ ریال میلیون ریال طراحی و ساخته شده است. افزود: این آبنما ۴.۵ متر ارتفاع دارد و دارای فواره آب، چهار عدد مجسمه ماهی، سکو و سیستم نورپردازی است که با اقدامات عمرانی زیرساختی و نصب در مجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آن هزینه صرف شده است.

وی اضافه کرد: در طراحی و ساخت این المان از ماهی به عنوان نماد پره سر، یکی از قطب‌های ماهیگیری استان گیلان و آبشار ویسادار این شهر الهام گرفته شده است.

شهابی با بیان اینکه احداث پروژه بزرگ خیابان شفارود پره‌سر در سال جاری آغاز شد و این طرح شامل عملیات زیرسازی، جدول گذاری، بلوارسازی، احداث میدان، آسفالت و فضای سبز است، اضافه کرد: این خیابان چهار بانده، یک هزار و ۲۰۰ متر طول و ۲۴ متر عرض و هشت هزار مترمربع مساحت دارد و دارای یک میدان با قطر ۱۸ متر است و ۳۴ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری برای آن هزینه صرف شده است.

وی افزود: ساختمان آتش نشانی با ۲۰۰ متر مربع مساحت در دو طبقه احداث شده و شامل فضای اداری و ۲۰۰ مربع آشیانه است و برای آن ۱۶ میلیارد ریال هزینه صرفه شده است.

شهردار پره سر عنوان کرد: برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در خیابان جلالوند ۲۰۰ تا ۲۲۰ متر لوله به قطر داخلی ۶۰ سانتی متر کار گذاشته شده و شهرداری با همکاری اداره منابع طبیعی تعریض این خیابان را در سال جاری انجام داده و برای آن چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: سنگ فرش در پیاده رو امام خمینی (ره) و سایر خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر در طول سال گذشته حدود ۴۰ هزار مترمربع با استفاده سنگ آراکس اجرا شده و اگر زمانی در این پیاده رو برای لوله گذاری و یا کابل کشی کنده کاری انجام شود، می‌توان سنگ فرش به راحتی و بدون کوچک‌ترین آسیبی جمع آوری و دوباره اجرا کرد.

شهابی با بیان اینکه مجتمع تجاری طرح بازار، سکوی نمایش خیابانی و بخشی از پیاده راه طرح بازار در مجاورت شهرداری واقع شده است، اضافه کرد: قبلاً در این مکان ۱۴۴ باب مغازه ساخته شده بود که هشت باب مغازه و سکوی نمایش و بخشی از پیاده راه نیز توسط شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد احداث شده است.

وی با بیان اینکه هشت متر از خیابان شهید کلابی آسفالت شده و ۱۵ میلیارد ریال نیز برای آن هزینه صرف شده است، افزود: کانال روباز کوچه بنفشه جهت هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی نیز به طول ۶۰ متر احداث و برای آن مبلغ سه میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان است.

نظر شما