شناسهٔ خبر: 45191075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد اقامه نماز ملایر خبر داد

اجرای طرح خیرین مسجد ساز در ملایر

حجت الاسلام بیات گفت: در نظر داریم طرح خیرین مسجد ساز به عنوان یک طرح سراسری با مشارکت کارکنان ادارات و نهادها و خیرین به صورت یک طرح مشارکتی و همگانی اجرا کنیم.

صاحب‌خبر -

«حجت‌الاسلام مهدی بیات»در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر  با اشاره به امر مهم برگزاری نماز در جامعه گفت:ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر با هدف ترویج فرهنگ نماز برنامه‌هی مختلفی را در طول سال اجرا می‌کند که امسال با توجه به  به وضعیت کرونا بسیاری از برنامه‌های ستاد اقامه نماز شهرستان با محدودیت مواجه شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز ملایر با بیان اینکه  در شهرستان ملایر 370 مسجد داریم افزود: از این تعدد در 120 مسجد شهرستان در نقازط مختلف شهری و روستایی نماز جماعت برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 67 مسجد شهر ملایر نماز جماعت برپا می‌شود گفت: در 90 مسجد شهرستان نماز ظهر و عصر ، 120 مسجد شهرستان  نماز مغرب و عشا  برگزار می‌شود گفت: در تعدادی از  مساجد نیز نماز صبح برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور و ویروس منحوس کرونا برپایی نمازهای جماعت هم محدودتر شده تصریح کرد: با این وجود همه تلاش ما این است که نمازهای جماعت در مساجد  حتی با تعداد کم هم برگزار شود.

 دبیر ستاد اقامه نماز ملایر  با بیان اینکه در حال حاضر نیز  ستاد اقامه نماز همکاری لازم را با ادارات و آموزش و پرورش دارد افزود: 25 تن از روحانیون ما در قالب طرح‌های مختلف از جمله طرح امین با مدارس همکاری دارن که البته قبل از کرونا برپایی نماز جماعت در مدارس را طی سالهای گذشته داشتم

حجت الاسلام بیات از برپایی نماز جماعت در ادارات و نهادهای دولتی شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز در بیشتر ادارات شهرستان  روحانیون به عنوان امام جماعت نماز را برای کارکنان ادارات اقامه می‌کنند.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر نیز نماز جماعت با حضور روحانیون در ادارات با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود

وی با بیان اینکه  امسال نیز فعالیتهای این ستاد در شهرستان با آموزش و پرورش ادامه دارد گفت: بیشتر برنامه ها در فضای مجازی و از کانال برنامه شاد بارگزاری می‌شود.

حجت الاسلام بیات با اشاره به اینکه  با توجه به شیوع کرونا  و عدم امکان برگزاری طرح‌های حضوری تربیتی در مدارس حوزه قرآن و نماز استان اقدام به ابداع طرح های ابتکاری با محوریت نماز و قرآن کرده تا بدون نیاز به حضور دانش آموزان و در منزل قابلیت اجرا داشته باشد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل «نماز جماعت با خانواده در خانه»، جشن تکلیف خانوادگی با عنوان «همراه با خانواده تا آستان بندگی» بوده که در طرح «نماز جماعت در خانه» دانش‌آموزان باید از برگزاری عکس نماز جماعت خود با خانواده عکس گرفته و به آموزش و پرورش تحویل داده اند.

وی با بیان اینکه همه ساله جشن تکلیف برای دانش‌آموزان به صورت متمرکز  و توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شد که امسال این برنامه انجام نشده و  برگزاری جشن تکلیف دختران ۹ ساله و پسران ۱۵ ساله پایه هشتم با عنوان طرح «همراه با خانواده در آستان بندگی» اجرا می‌شود .

وی افزود: همچنین با توجه به برگزاری  همه ساله اجلاس سراسری نماز و برپایی برنامه های آن در شهرستانها امسال این اجلاس از طریق شبکه شاد با عنوان موضوع  «پیوند، مسجد، خانه و مدرسه » برگزار شد که قرار شد برنامه های انجام شده  در مدارس عملیاتی شود.

وی  با بیان اینکه سه  جلسه شورای اقامه نماز در سال جاری در شهرستان  برگزار شد تصریح کرد: در ابن سه جلسه نیز برنامه ها و کارهای فرهنگی ادارات و نهادها و...  نیز در راستای ترویج فرهنگ نماز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد اقامه نماز ملایر  با بیان  اینکه تدوین برنامه‌های فرهنگی و دینی چشم انداز آینده این ستاد در راستای ترویج فرهنگ نماز در بین آحاد مختلف جامعه به ویژه قشر جوان است افزود:  سرکشی از نمازخانه های پمپ بنزینها نیز دردستور کار قرار دارد.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز سرکشی از نمازخانه های ادارات در حال انجام است گفت: در نظر داریم طرح خیرین مسجد ساز به عنوان  یک طرح سراسری را  اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح کارکنان ادارات هر کدام با  مبلغ یک هزار تومان در ابن طرح خیر مشارکت می کنند گفت: این طرح برای ساخت مسجد انجام می‌شود و یک طرح ماندگار و خیری است که همه در آن مشارکت دارند.

حجت الاسلام بیات در ادامه  به آموزش ائمه جماعات مدارس اشاره کرد و گفت: این ائمه جماعت با ورود  به سایت «قنوت»  آموزش های لازم را فرا می گیرند که در حال حاضر این آموزش ها در حال انجام است.

وی به ثبت فعالیتهای فرهنگی و دینی  ادارات و نهادها در قالب برنامه های نماز و امور دینی اشاره کرد و گفت: در این زمینه این فعالیتها در سامانه «سجاده» ثبت  و ارزیابی می شود.

دبیر ستاد اقامه نماز ملایر با بیان اینکه قرار است این فعالیتها از بهمن ماه در سایت ثبت و ارزیابی شود یادآور شد:  بعد از ارزیابی این فعالیتها برای ستاد اقامه نماز ارسال خواهد شد.

 

 

پایان پیام/579

نظر شما