شناسهٔ خبر: 45190736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فاصله تهران مشهد با قطار سریع السیر

مسیر تهران ـ مشهد یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی در ایران است که به احتمال زیاد خود شما هم یک بار آن را تجربه کرده‌اید.

صاحب‌خبر -

در صورتی که تا به حال از قطار برای سفر به مشهد یا تهران استفاده نکرده‌اید، قطارهای سریع السیر یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. به طور معمول با قطارهای عادی فاصله بین این دو شهر در12 ساعت طی می‌شود اما با قطار سریع السیر در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌کنید. با خرید بلیط یا تور مشهد علی بابا شروع این سفر برای شما راحت‌تر می‌شود.

به دلیل حجم بالای مسافران در این خط ریلی و در مسیر تهران به مشهد و بالعکس، قطارهای مختلفی در ساعات متفاوت و با قیمت‌های متنوع در حال تردد هستند که قطار سریع السیر هم یکی از این موارد است. شما برای سفری طولانی مانند تهران مشهد به چه قطاری نیاز دارید؟ زمان و سریع رسیدن برای شما اهمیت بیشتری دارد یا از مسیری که طی می‌کنید لذت می‌برید؟ برای برخی افراد سفر فقط رسیدن به مقصد نیست و ترجیح می‌دهند از مسیر هم لذت ببرند و برخی هم ترجیح می‌دهند مسافت بین دو شهر را در سریع‌ترین حالت پشت سر بگذارند تا به مقصدشان برسند. شما جز کدام دسته هستید؟

111111111111111

تهران تا مشهد، کمتر از 10 ساعت

سفر با قطارهای عادی نزدیک به 12 ساعت طول می‌کشد تا شما از تهران به مشهد و یا بالعکس برسید. اما با قطار سریع السیر این مسیر در کمتر از 10 ساعت طی خواهد شد. قطارهای سریع السیر هم انواع مختلفی دارند اما سرعت آنها نزدیک به هم است و اکثرا بین 9 الی 10 ساعت در ایستگاه مقصد توقف می‌کنند. با خرید بلیط قطار سریع السیر تهران مشهد می‌توانید سفری آرام و خاطره‌انگیز را تجربه کنید و ساعات کمتری را در راه باشید تا با انرژی بیشتری به مقصد برسید. قطارهای سریع السیر خط تهران مشهد هم در مسیر تهران، سمنان و سپس مشهد در حال حرکت هستند و در این مسیر از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، نقاب و نیشابور عبور می‌کنند. اگر قصد شما این است که در یکی از ایستگاه‌های بین راهی پیاده شوید حتما در لحظه سوار شدن به مهمانداران اطلاع دهید. با خرید بلیط قطار سریع السیر می‌توانید در سریع‌ترین حالت به مقصد برسید و زمان کمتری را در مسیر بگذرانید.

درباره فرودگاه مشهد بیشتر بخوانید.

قطارهای اتوبوسی و سالنی در بین قطارهای سریع السیر محبوبیت بیشتری دارند. به ویژه قطار پردیس سالنی که بین مسافران جایگاه خود را پیدا کرده است و با امکاناتی که به مسافران ارائه می‌کند یکی از پرترددترین قطارهای این مسیر است و فاصله بین تهران تا مشهد را در هشت ساعت طی می‌کند. امکاناتی که در این قطارها ارائه شده شامل سیستم صوتی و تصویری، صندلی‌های راحت، میان وعده، تهویه هوای مناسب و عایق‌بندی در مقابل گرما و سرماست.

قیمت بلیط قطارهای سریع السیر

قطار به عنوان یک وسیله نقلیه مقرون به صرفه شناخته می‌شود که خرید بلیط آن برای مسافران مناسب‌تر از دیگر وسایل نقلیه است. اما یک مزیت دیگر قطارهای سریع السیر قیمت مناسب آنها نسبت به قطارهای دیگر است. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که امکانات این قطارها به ویژه قطارهای اتوبوسی و سالنی متناسب با قیمت بلیط‌شان است و نباید انتظار خدمات قطارهای کوپه‌ای و سرویس‌های لوکس را داشته باشید. با خرید بلیط قطار سریع السیر از علی بابا این فرصت را دارید که قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و بهترین بلیطی که با شرایط سفر شما همخوانی دارد را تهیه کنید.

2222222222222

قطارهای سریع السیر با چه سرعتی حرکت می‌کنند؟

قطارهای عادی معمولا با سرعتی بین 100 الی 130 کیلومتر در ساعت در حرکت هستند اما قطارهای سریع السیر همان مسیر را با سرعت 160 کیلومتر در ساعت و گاهی تا 180 کیلومتر در ساعت طی می‌کنند. ظرفیت خطوط ریلی در کشور ایران بالاتر از این نیست و به منظور حفظ ایمنی مسافران حد مجاز سرعت از این فراتر نمی‌رود. به همین خاطر با قطارهای سریع السیر می‌توانید مسیر طولانی مشهد تهران را در کمتر از 10 ساعت و گاهی نزدیک به 8 ساعت طی کنید و طبق برنامه به مقصد برسید.

سفر با قطارهای سریع السیر برای کسانی که به صورت مداوم در این مسیر در حال تردد هستند بهترین گزینه است. چون علاوه بر قیمت مناسب زمان کمتری را در راه هستند و هر چه سریع‌تر به مقصد می‌رسند. با خرید بلیط قطار سریع السیر برای سفرهای آینده برنامه‌ریزی کنید. قطارهای سریع السیر تهران به مشهد و مشهد به تهران هر روز از مبدا حرکت می‌کنند و امکان خرید اینترنتی برای شما فراهم است. اگر قطارهای اتوبوسی را برای سفر انتخاب کرده‌اید در حین خرید به شماره صندلی و طبقه بالا یا پائین بودن آن توجه داشته باشید چون اکثر قطارهای اتوبوسی دو طبقه هستند و ظرفیتی نزدیک به 60 نفر در هر واگن دارند. با خرید بلیط قطار سریع السیر سفری راحت را تجربه می‌کنید.

نظر شما