شناسهٔ خبر: 45190527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترامپ محدودیت‌های سفر را لغو کرد اما بایدن جلوی آن را گرفت

ایراندخت آذر شکیب

بایدن جلوی طرح ترامپ برای صدور مجوز ورود به مسافرانی از انگلیس، برزیل و اروپا به ایالات متحده را گرفته و گفته که محدودیت‌های سفر برای مقابله با کرونا را بیشتر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، کاخ سفید اعلام کرده دونالد ترامپ دستور داده این محدودیت‌ها از روز ۲۶ ژانویه (یک هفته پس از ترک کاخ سفید از سوی ترامپ) لغو شود.

محدودیت‌های سفر به آمریکا مانع از ورود مسافران از اروپا می‌شود که از اواسط مارس اجرایی شده و در عین حال، مسافران برزیلی هم که از مه دیگر نتوانستند وارد آمریکا شوند، حالا با محدودیت سفر از سوی بایدن روبرو هستند.

ترامپ در دستور خود برای لغو ممنوعیت ورود مسافران به آمریکا نوشته این اقدام و گرفتن تست منفی از مسافران در بدو ورود، بهترین راه برای ادامه حفاظت از آمریکایی‌ها در مقابل کرونا ویروس و از سرگیری امن سفرهاست.

اما درست ۹۰ دقیقه بعد از این پیام، جن ساکی، سخنگوی بایدن در توئیتی نوشت: با توجه به وخیم‌تر شدن اوضاع پاندمی و ادامه شیوع آن در جهان و جهش ژنتیکی، زمان آن نیست که محدودیت‌های سفرهای بین‌المللی برداشته شود.

وی در ادامه نوشت: با توجه به توصیه تیم پزشکی، دولت بایدن تمایلی به لغو این محدودیت‌ها در ۲۶ ژانویه ندارد. در حقیقت، ما به دنبال تقویت و بیشتر کردن اقدامات بهداشت عمومی برای تمامی سفرهای بین‌المللی با هدف از بین بردن شیوع و گسترش کووید-۱۹ هستیم.

همین اواخر بود که رئیس مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های آمریکا طی دستوری تمامی مسافران هوایی را ملزم کرد تا برای ورود به کشور تست منفی کرونای خود را ارائه کرده یا ثابت کنند که از این بیماری بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام

نظر شما