شناسهٔ خبر: 45189382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

نام وزارت خارجه می‌تواند به نام وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل تغییر کند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه می‌تواند به نام وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل تغییر نام یابد که البته این به معنای انجام تجارت توسط وزارت خارجه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان ،محمد باقر قالیباف در  ادامه جلسه علنی سه شنبه (۳۰دی)مجلس شورای اسلامی و پس از سخنان وزیر امور خارجه در مورد دیپلماسی اقتصادی در این وزارتخانه ،گفت: ‌این‌که وزارت خارجه برای موضوع اقتصادی یک معاونت اقتصادی قرار داده یک گام برداشته است اما این کار نیازمند این است که علاوه بر ستاد در مجموعه سفارتخانه‌ها هم این اتفاق بیفتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  نگرش وزارت امور خارجه از بحث‌های سیاسی و امنیتی باید به سمت موضوعات اقتصادی و سیاسی برود ،اظهار داشت: باید این موضوع در اولویت قرار گیرد. حتی نام وزارت خارجه می‌تواند به نام وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل تغییر کند. البته منظور این نیست که تجارت از سوی وزارت خارجه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد:  در خیلی از جاها سفرا نقش پیگیری، بازاریابی و ارتباطات حوزه بین‌الملل را برعهده دارند و اصل کار در حوزه تجارت و اقتصادی در وزارتخانه‌های مرتبط انجام می‌شود. مجلس شورای اسلامی هم این آمادگی را دارد که اگر دولت در این زمینه لایحه بدهد همکاری کند یا این‌که در صورت تمایل وزارت امور خارجه طرحی در این زمینه تهیه شود.

پایان پیام/33

نظر شما