شناسهٔ خبر: 45189077 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان از مسجد «خاتم الانبیاء(ص)» گزارش می‌دهد

همکاری بچه‌های مسجد در کمک مومنانه به رزمنده‌های تیپ فاطمیون

اهالی مسجد خاتم الانبیاء(ص) کوشیده‌اند با باز نگه داشتن در این مسجد و البته عمل به تمام مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، هم حافظ سلامتی مردم باشند و هم دستگیر نیازمندان. کمک به تیپ فاطمیون و محرومان از تهران تا زاهدان ازجمله فعالیت‌های آنها است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان ، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد خاتم الانبیاء(ص) واقع در تهران، بزرگراه شهید آیت الله محلاتی، خیابان شهید وفایی برومند، در دوره شیوع ویروس کرونا کاملا مطابق با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کرد به طوری که هر وقت اعلام به تعطیلی نماز جماعت شد، نماز در این مسجد تعطیل شد و هر گاه قرار شد برنامه ای اجرا نشود، نشد.

 

اما با وجود عمل به مر قانون از سوی اهالی مسجد خاتم الانبیا (ص)، به همت امام جماعت، هیئت امنا و بسیجیان در خدمت رسانی به اهالی محلات دردار و آبشار و نیازمندان برخی از شهرهای دیگر کشور، عملکرد بسیار خوبی داشتند.

 

تشکیل تیم های ضد عفونی کننده محلات آبشار و دردار

 

اولین اقدام اهالی مسجد خاتم الانبیاء(ص) تشکیل چند تیم از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید حکاکان برای ضد عفونی کردن مستمر این مسجد و محلات آبشار و درددار بود که هر زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر شد، این تیم ها دست به کار شدند. همچنین، خواهران پایگاه مقاومت بسیج اسماء نیز در منازل خود ماسک تولید و با همکاری بسیجیان پایگاه شهید حکاکان میان نیازمندان توزیع می کردند به طوری که تاکنون بیش از هزار بسته بهداشتی شامل همین ماسک ها و البته دستکش و محلول ضدعفونی کننده میان خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی، اهالی مسجد خاتم الانبیاء(ص) که همه ساله افطاری ساده را در این مسجد توزیع می کردند امسال بسته های افطاری را با رعایت نکات بهداشتی به در منزل مردم در محلات آبشار و دردار می بردند که به گفته حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین خلیلی تهرانی»،  امام جماعت این مسجد، هزار و 100 بسته افطار میان مردم توزیع شد.

 

توزیع دو هزار بسته ارزاق میان نیازمندان؛ از تهران تا زاهدان

 

کمک مومنانه اهالی مسجد خاتم الانبیا (ص) نیز بسیار وسیع صورت گرفت به طوری که تاکنون به گفته خلیلی تهرانی بیش از دو هزار بسته ارزاق میان نیازمندان در شهرهای تهران، باقرشهر، زاهدان و قم توزیع شد که ارزش ریالی هر بسته، 300 تا 500 هزار تومان بود.

 

امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء(ص) در این باره به شبستان گفت: هیئت امنا، نمازگزاران و بسیجیان این مسجد با کمک چند خیر توانستند این بسته ها را تهیه کنند که 500 بسته آن میان رزمندگان تیپ فاطمیون (مدافعان حرم افغانستانی) توزیع شد.

 

کمک 50 میلیون تومانی به نیازمندان زاهدانی

 

وی افزود: 50 میلیون تومان نیز با کمک خیران تهرانی به حساب شخص معتمدی در زاهدان واریز شد و توسط گروه جهادی بسته های ارزاق و غذای گرم با این پول تهیه و میان نیازمندان این شهر توزیع شد.

 

از کارهای دیگر مسجد خاتم الانبیاء(ص) در دوره شیوع ویروس ویروس کرونا پرداخت 50 وام یک یا دو میلیون تومانی میان متقاضیان توسط صندوق قرض الحسنه این مسجد بود. 30 نفر از متقاضیان کارگرانی بودند که در پی شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات معیشتی شدند.

 

توزیع 110 بسته ارزاق به یاد سردار دل ها و شهید فخری زاده

 

اهالی مسجد خاتم الانبیاء(ص) در راستای اجرای طرح «شهید سلیمانی» نیز کارهای زیادی انجام دادند که ابتدا شامل غربالگری خانواده های ساکن در محلات آبشار و دردار و توزیع بروشورهای بهداشتی میان آنان شد. همچنین 110 بسته ارزاق در این هفته به یاد شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده میان نیازمندان توسط بسیجیان این مسجد توزیع شد.

 

تهیه جهیزیه به نام امیرالمومنین (ع) میان نیازمندان در شهرهای تهران، قم و زاهدان از کارهای دیگر اهالی مسجد خاتم الانبیا (ص) در دوره شیوع ویروس کرونا بود و اکنون نیز کار تهیه پنج بسته جهیزیه دیگر نیز به یاد شهدای مقاومت و هسته ای در حال انجام است.

 

برپایی کاروان سوگواری در ایام فاطمیه

 

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی تهرانی درباره برنامه های فرهنگی مسجد خاتم الانبیا (ص) در دوره کرونا گفت: پایگاه های بسیج شهید حکاکان و اسماء مسابقه کتابخوانی را به مناسبت 13 رجب و 17 ربیع الاول به صورت مجازی برگزار کردند. همچنین در چند نوبت کاروان شادی و عزاداری توسط اهالی مسجد خاتم الانبیا (ص) در محلات دردار و آبشار راه اندازی شد که برای فاطمیه دوم و به طور ویژه در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) نیز این اقدام صورت می گیرد.

 

امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء(ص) افزود: برخی از برنامه های این مسجد در دوره شیوع ویروس کرونا و البته زمانی که هوا سرد نشده بود در بوستان زیبا و با مدیریت بسیجیان این مسجد انجام شد که از جمله آنها برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی (عج) و میلاد پیامبر اسلام (ص) بود که با استقبال خوبی از سوی ساکنان محلات آبشار و دردار همراه شد.

 

اهالی مسجد خاتم الانبیاء(ص) کوشیده اند با باز نگه داشتن در این مسجد و البته عمل به تمام مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، هم حافظ سلامتی مردم باشند و هم دستگیر نیازمندان و در این زمینه، نگاه فرامحله ای داشتند تا به این صورت، مسجدی برقرار و در تراز اسلامی ایجاد کنند.

 

پایان پیام/397

نظر شما