شناسهٔ خبر: 45188638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

دو دلیل استعفای احتمالی معاون معدنی وزیر صمت

اقتصادی رکنا: بیژن پناهی‌زاده در خصوص استعفای معاون معدنی وزیر صمت اظهار کرد: در موضوع استعفای احتمالی آقای اسماعیلی دو مسئله مدنظر است. یکی مشکل بازار فولاد است که نشات گرفته از تصمیمات آقای سرقینی می‌باشد و دیگری اختلاف ایشان با وزیر صنعت، در ماجرای فعال سازی معادن غیر فعال که طبق دستور آقای رئیس جمهور و وزیر صمت دنبال می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، بیژن پناهی‌زاده معاون معدنی خانه صنعت و معدن در خصوص استعفای ساعاتی پیش داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزیر صمت اظهار کرد: در موضوع استعفای احتمالی آقای اسماعیلی دو مسئله مدنظر است. یکی مشکل بازار فولاد است که نشات گرفته از تصمیمات معاون معدنی سابق این وزارتخانه یعنی آقای جعفر سرقینی می‌باشد.

وی افزود: تمام فروش فولاد کشور در بورس است و افراد متمول با معاملات صوری قیمت‌ها را بالا نگه می‌دارند و خودشان خرید و فروش فولاد را انجام می‌دهند و صنایع پایین دستی سهمی از بازار ندارند.

این فعال حوزه معدن با بیان این مطلب که کل تولید فولاد کشور ۳۰ میلیون تن و مصرف کشور ۱۵ میلیون تن است گفت: در این شرایط صادرات چندانی هم انجام نمی شود و معلوم نیست با این حجم از تولید چرا قیمت‌ها باید این قدر بالا باشد.

آقای وزیر فکر می‌کند که با یک دستور می‌تواند مشکل فولاد را حل کند در حالی که معاون قبلی این وزارتخانه (سرقینی) همچنان در تیم مشاوران وزارتخانه حضور دارد و آثار سو تصمیمات او برطرف نشده است.

پناهی زاده خاطرنشان کرد: اختلاف دیگر آقای اسماعیلی با وزیر صنعت، در ماجرای فعال سازی معادن غیر فعال است که طبق دستور آقای رئیس جمهور و وزیر صمت دنبال می شود. این در حالی است که با خوابیدن پروژه های عمرانی به خصوص در بخش مسکن معادن چگونه باید با یک دستور فعال شوند و اولتیمام دادن به بخش خصوصی برای فعال کردن معادن در حالی که بودجه های عمرانی روز به روز در حال کاهش است، اقدام منطقی نیست. ما به عنوان بخش خصوصی از استعفای آقای اسماعیلی رضایت نداریم و امیدواریم وزارتخانه تصمیم درستی در مورد بخش معدن بگیرد.

گفتنی است ساعاتی پیش برخی رسانه‌ها خبر استعفای داریوش اسماعیلی معاونت معدنی وزرات صمت را منتشر کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما