شناسهٔ خبر: 45187590 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

6 خانه مراقبت و حمایت از کودکان ونوجوانان فاقد سرپرست موثر در استان مرکزی فعالیت دارند. | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

6 خانه مراقبت و حمایت از کودکان ونوجوانان فاقد سرپرست موثر در استان مرکزی فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی،مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان به همراه معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور و مدیر کل بهزیستی استان مرکزی از مرکز شیرخوارگاه در حال احداث در شهر اراک و خانه‌های تحت نظارت بهزیستی استان  بازدید کرد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در این بازدید با اشاره به چگونگی حمایت بهزیستی از فرزندان تحت مراقبت، اظهار کرد: فرزندانی که در خانواده تحت حمایت این سازمان قرار دارند از کمک هزینه‌هایی تحت عنوان امداد بهره مند می‌شوند و علاوه بر آن در شرایط خاص هم مانند شرایط کرونایی از حمایت‌های موردی،  کمک هزینه معیشتی و بهداشت، سبد کالا و تبلت دانش آموزی و هزینه تحصیلی، مشاوره وازدواج.... هم برخوردار می‌شوند.

بابایی با اشاره به چگونگی نظارت بر خدمات ارائه شده به کودکان و نوجوانان افزود: این نظارت‌ها در مراکز شبه خانواده توسط کارشناسان بهزیستی و در خانواده‌ها از طریق کیلینیک‌های مددکاری که تبدیل به مراکز مثبت زندگی شده‌اند، صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: خدمات مهم و قابل توجهی به جامعه هدف بهزیستی علی الخصوص در حوزه امور کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود و سازمان بهزیستی با هدف جلب رضایت خدمت گیرندگان در راستای  وظایف خود حرکت می‌کند.

وی افزود: ارائه خدمت به فرزندان تحت حمایت در خانه‌های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی از دیگر خدمات تخصص سازمان بهزیستی است و سازمان بهزیستی در صدد است با تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از اعضاء متخصص در زمینه‌های آموزش و توانمندسازی، تقویت نیازهای عاطفی و روحی روانی و در جهت استقلال و حمایت این فرزندان برای زندگی مستقل تلاش کند و یکی از عوامل موثر در بهبود خدمت، نظارت مستمر و قانونی است و تاکید بر این است که در راستای قانون انجام گیرد.

6 مرکزنگهداری از کودکان در استان مرکزی فعالیت دارند



زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان نیز پس از ازائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در خانه‌های کودکان و نوجوانان تحت نظارت بهزیستی استان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، با مثبت ارزیابی کردن اقدامات پیشگیرانه در این مراکز،گفت: با توجه به وظیفه ذاتی بهزیستی در صیانت از سلامت مددجویان همه ما موظفیم تمام تلاش خود را در این راستا بکار گیریم.

وی افزود: در حال حاضر 4 مرکز نگهداری از کودک و نوجوان و یک مرکز شیرخوارگاه و یک مرکز نونهالان و نوباوگان با ظرفیتی بالغ بر 45کودک در مقاطع سنی مختلف در این استان مشغول فعالیت است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: بهزیستی فرزندان فاقد سرپرست یا بدسرپرست را از تولد تا ۱۸ سالگی و در برخی موارد تا بالای 18 سن و زمانی که شرایط انتقال به جامعه و زندگی مستقل را داشته باشند حمایت می‌کند.

امینی بیان کرد: حمایت و نگهداری نیز درخانه‌های کودکان و نوجوانان از تولد تا ۳ سال، سه تا ۶ سال، ۶ تا ۱۲ و از ۱۲ سال به  بالا دختر و پسر است.

نظر شما