شناسهٔ خبر: 45187215 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برنده بازی بزرگ هفته با سه نماینده؛

تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر

بهترین بازیکنان این هفته لیگ، با نظر "کارشناسان ورزش سه" انتخاب شدند که در میان آن‌ها نام زوج مهارنشدنی خط آتش استقلال و دو جوان جویای نام در ترکیب نفت MIS به چشم می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" پس از انجام دیدارهای معوقه هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران میان استقلال و تراکتور، پرسپولیس و فولاد، پرونده این هفته از مسابقات نیز بسته شد و در پایان این هفته از مسابقات نیز آبی‌پوشان پایتخت با پیروزی پرگل در تبریز به صدر جدول رسیدند؛ دیگر پیروزی پرگل هفته نصیب شاگردان مجتبی حسینی شد که در خانه با نتیجه 3-1 از سد شهر خودرو گذر کردند تا استقلال و نفت مشترکاً بیشترین نماینده را در میان ترین‌های هفته داشته باشند.

 

ضمن آن‌که تیم‌های صنعت نفت در کنار آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، سایپا پرسپولیس و سپاهان نیز هر کدام یک نماینده در تیم منتخب هفته یازدهم "ورزش سه" دارند که اسامی آنها به همراه شرحی از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

دروازه‌بان

 

فرزین گروسیان (صنعت نفت آبادان)

دروازه‌بان جوان نفتی‌ها در روزی که حامد فلاح‌زاده در دسترس سیروس پورموسوی نبود، نقش مهمی را در نخستین پیروزی خارج از خانه صنعت‌نفت ایفا کرد؛ سنگربان سابق استقلال و تراکتور، در جریان بازی توانست چند مهار خوب داشته باشد و در لحظه اعلام پنالتی به سود نساجی نیز، مسیر ضربه حامد شیری را به درستی تشخیص داد تا با مهار یک ضربه پنالتی و البته دفع موقعیت‌های نساجی و ثبت اولین کلین‌شیت خود در لیگ بیستم، گروسیان بتواند در هفته ناکامی مدعیان دستکش طلایی در ثبت کلین‌شیت خود را به تیم منتخب هفته برساند.

 

 

مدافعان

 

امیرمحمد هوشمند (آلومینیوم اراک)

مهار آقای گل لیگ بیستم که نشان داده مهاجم فرصتی‌طلبی است، کار ساده‌ای نبود اما امیرمحمد هوشمند، مدافع جویای‌نام آلومینیوم اراک به خوبی توانست گادوین منشا را در نبردهای زمینی و هوایی مهار کند و بدون حتی یک اشتباه به خوبی زهر حملات گل‌گهری‌ها را بگیرد؛ البته درخشش هوشمند، که پس از نمایش قابل‌قبول در مقابل ذوب‌آهن مهیای بازی گل‌گهر شده بود، به مهار منشا ختم نمی‌شود و او یکبار در اواخر مسابقه با ضربه سر، توپ را از روی دروازه تیمش به کرنر فرستاد تا این‌چنین ناجی تیمش شده باشد و با شایستگی به تیم منتخب هفته برسد.

 

 

مسیح زاهدی (مس رفسنجان)

با انگیزه‌ای مضاعف برای رویارویی با ماشین‌سازی که تیم سابق زاهدی نیز به شمار می‌رفت، مدافع مس هر چه در توان داشت ارائه کرد تا از پیروزی شکننده و یک گله تیمش حراست کند؛ او بارها در نبردهای هوایی و زمینی با مهاجمان ماشین‌سازی از جمله مهدی مومنی و بهمن سالاری، به آن‌ها فرصت نداد تا در مقابل دروازه مس صاحب فرصت گلزنی شوند و پیش از رسیدن به دروازه، توپ‌های آن‌ها را بازیابی و دفع می‌کرد تا نشان بدهد چقدر در مقابل تیم سابق خود آماده است. زاهدی با عملکردی درخشان در مقابل ماشین‌سازی، هم از پیروزی تیمش محافظت کرد و هم از کلین‌شیت خط دفاعی و داود نوشی صوفیانی تا این‌چنین در جمع منتخبان هفته قرار گیرد.

 

 

فریبرز گرامی (سایپا)

برای رسیدن نارنجی‌پوشان سایپا به پیروزی، نقش اول را نه یک مهاجم، بلکه مدافع میانی این تیم ایفا کرد؛ فریبرز گرامی که حالا دیگر در جمع مدافعان باتجربه فوتبال ایران به شمار می‌رود، در قامت یک مدافع پیش‌تاخته گل اول تیمش را به ثمر رساند و در طول جریان بازی نیز، بارها روی هوا و زمین مقابل حملات ذوبی‌ها ایستادگی کرد و نگذاشت تا زوج خطرناک و خارجی بیدوف و مارکوویچ در خط حمله ذوب‌آهن کاری را در مقابل دروازه سایپا از پیش ببرند. هر چند گل گرامی از روی نقطه پنالتی خنثی شد، اما مقاومت خوب او در خط دفاعی باعث شد تا در لحظات پایانی روی یک ضدحمله شاگردان صادقی به برتری برسند و گرامی باتجربه نیز با شایستگی در جمع 11 بازیکن منتخب هفته یازدهم جای گیرد.

 

 

هافبک‌ها

 

احمد نوراللهی (پرسپولیس)

فرار از فشار سنگین دربی و اشتباهات و موقعیت‌های که هافبک پرسپولیس از دست داده بود، فقط با درخشش در تقابل پسادربی مقابل فولاد امکان‌پذیر بود؛ نوراللهی که حالا فراتر از پست هافبک در قامت مهاجم کاذب در ترکیب گل‌محمدی به کار گرفته می‌شود، این‌بار برخلاف دربی هم موقعیت‌شناس بود و هم همبازیان خود را در موقعیت‌های خوبی قرار می‌داد و شب سختی را برای دفاع فولاد رقم زد. درخشش نوراللهی از گل اول پرسپولیس آغاز شد که او به خوبی مدافع فولاد را وادار به اشتباه کرد تا توپ در مقابل عبدی فرود بیاید و این‌چنین به گل بدل شود؛ در ادامه هم پس از به تساوی کشیده شدن بازی، روی ضربه ایستگاهی این‌بار خود طلسم گل نزدن‌هایش را شکست تا بتواند این‌چنین نام خود را در تیم منتخب هفته به ثبت برساند.

 


 

سجاد جعفری (نفت مسجدسلیمان)

هافبک بازیساز و خلاق نفتی‌ها که در تیم مجتبی حسینی بیش از پیش تکنیک خود را به نمایش گذاشته است، در جریان پیروزی پرگل تیمش مقابل شهر خودرو، نقش اول را برعهده داشت؛ چرا که جعفری هم گل دوم و هم گل سوم تیمش را به زیبایی برای مهاجمان نفت ساخت تا برتری پرگل نصیب شاگردان مجتبی حسینی شود و آن‌ها پیش از ورود به بحران موفق شوند دست پر از میدان خارج شده و به میانه‌های جدول برسند. البته ثبت دو پاس گل، تنها ماموریت جعفری در این بازی نبود و او بارها در میانه زمین و در نبرد با خط هافبک باتجربه شهر خودرو، به خوبی توانست قدرت خود را به آن‌ها دیکته کند و توپ را بازیابی کند و این‌چنین با نمایشی درخشان خود را در جمع ترین‌های هفته یازدهم قرار داد.

 

 

سروش رفیعی (سپاهان)

رفیعی دوباره در سپاهانِ محرم نویدکیا به روزهای اوج خود نزدیک شده و پس از این سه بار گلسازی برای سپاهان در لیگ بیستم که او را به صدر جدول پاسورها رسانده بود، این‌بار در تقابل با پیکان توانست با ضربه دیدنی دروازه دریس را باز کند و این‌چنین زمینه‌ساز پیروزی شاگردان نویدکیا شود؛ البته سروش رفیعی در طول جریان بازی نیز بارها با استفاده از تکنیک و استعداد ویژه خود خط دفاعی پیکان را آزار داد و نشان داد که به فرم ایده‌آل بازی خود نزدیک بوده و همین مسئله مزید برعلت شد تا نام هافبک بازیساز و خلاق طلایی‌پوشان به عنوان نماینده‌ای از باشگاه سپاهان در هفته یازدهم در تیم منتخب جای گیرد.

 

 

مهدی مهدی‌پور (استقلال)

هافبک دفاعی آبی‌پوشان پایتخت در تقابل با کمربند میانی باتجربه تراکتور، روز خوبی را در تبریز گذراند و موفق شد 4 سانتر خطرناک را روی دروازه اخباری ارسال نماید؛ به جز حضور در حملات، مهدی‌پور در فاز دفاعی نیز کمک شایانی به خط دفاعی آبی‌ها کرد و پیش از رسیدن توپ به محوطه 18 قدم استقلال، توپ را دفع کرد. هم‌چنین با ورود اشکان دژاگه و احسان حاج صفی در کنار حضور اکبر ایمانی، کار مهدی‌پور برای مهار خط میانی تراکتور دشوارتر شد اما او به خوبی توانست از عهده وظایف محوله بر بیاید. ضمن آن‌که روی گل سوم استقلال، توپ روی ضربه رفت و برگشت مهدی‌پور بود که در اختیار خط آتش آبی‌پوشان قرار گرفت و دیاباته تیر خلاص را به تراکتوری‌ها زد تا این‌چنین هافبک دفاعی و خلاق آبی‌ها در تیم منتخب هفته با نمایشی دلپذیر خود را جای دهد.

 

 

مهاجمان

 

ساسان حسینی (نفت مسجدسلیمان)

کشف تازه مجتبی حسینی در فوتبال ایران، به چند هفته ناکامی خود در گلزنی پایان داد و این‌بار با دبل‌گلزنی خود، نقش کلیدی در پیروزی خانگی تیمش در مقابل حریف مشهدی داشت؛ حسینیِ جوان به خوبی خودش را روی ضعف دفاعی حریف حریص نشان داد و موقعیت‌هایی که به دست آورد را قدرشناس بود و گل اول و سوم نفت را در تقابل با شهر خودرو به ثمر رساند. حسینی که پیش از این مسابقه، دو گل به ثمر رسانده بود، با دبل گلزنی مقابل شاگردان مهدی رحمتی خود را وارد کورس رقابت با دیگر مدعیان کفش طلای لیگ بیستم کرد. هر چند او کار بسیار دشواری در این مسیر دارد، اما موقعیت‌شناسی و استفاده از اشتباهات مدافعان این مسئله را اثبات کرد که در مقابل او، اشتباه می‌تواند تاوان سنگینی داشته باشد. حسینی با این درخشش نام خود را در میان منتخبان هفته یازدهم قرار داد.

 

 

مهدی قایدی (استقلال)

باشوی کوچک آبی‌ها به ستاره بی‌چون و چرای این فصل استقلال بدل شده و نقش اول را در پیروزی آبی‌ها ایفا می‌کند؛ او که در این فصل یا با گلزنی یا گلسازی و یا حتی کسب پنالتی به تیمش کمک کرده، روز گذشته در تبریز یکی از سه ضلع خط آتش استقلال را شکل می‌داد و به خوبی با استفاده از تکنیک ناب خود مقابل خط دفاعی تراکتور و البته وزش باد ایستادگی کرد و آن‌ها را نیز بارها فریب داد. قایدی در پیروزی سه گله تیمش در تبریز، هم در نقش بازیساز برای شیخ دیاباته موقعیت گلزنی ساخت و هم در نقش گلزن، چهارمین گل خود در لیگ بیستم را به ثمر رساند تا برای اولین‌بار در چهار هفته متوالی برای استقلال موفق به گلزنی شده باشد و این‌چنین با عملکردی درخشان خود را به تیم منتخب هفته تحمیل کند.

 

 

شیخ دیاباته (استقلال)

مهاجم مالیایی استقلال پس از تاثیرگذاری مثبت در شهرآورد پایتخت بدون آن‌که موفق به گلزنی شده باشد، سرانجام بازهم در تبریز طلسم‌شکنی کرد و این‌بار به جای هت‌تریک موفق به بریس در گلزنی شد؛ در نیمه نخست برای آن‌که شاگردان فکری با سه امتیاز به رختکن بروند، دیاباته قدرشناس اشتباه بد مسعود شجاعی بود و با دریبلی زیدانی، دفاع تراکتور را از هم پاشاند و توپ را به تور دروازه چسباند. همچنین او در موقعیتی دیگر که توسط زوج کوتاه‌قامت خود یعنی مهدی قایدی ساخته شده بود، در موقعیتی تک به تک با اخباری بریس خود را تکمیل کرد تا بازهم از تبریز روند گلزنی‌های خود را آغاز کند. این درخشش چشمگیر دیاباته در پیروزی 6 امتیازی استقلال در تبریز باعث شد تا نام او در جمع ترین‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران باشد.

 

نظر شما