شناسهٔ خبر: 45186967 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

«تیرانداز» پرفروش ترین فیلم گیشه آمریکا شد

فیلم اکشن «تیرانداز» با بازی «لیام نیسون» با فروش ۳.۷ میلیون دلاری، پرفروش ترین فیلم این هفته سینمای آمریکا نام گرفت. 
به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «تیرانداز» را «رابرت لورنز» که پیش از این همکاری طولانی مدتی با «کلینت ایستوود» داشته، کارگردانی کرده است و «لیام نیسون»
 در این فیلم در نقش مامور سابق نیروی دریایی بازی می‌کند که قصد دارد یک پسر بچه را از دست کارتل‌های مکزیکی نجات دهد.
فیلم «تیرانداز» در میانه همه گیری کرونا و تعطیلی گسترده سالن های سینما موفق شد، بهترین عملکرد را در گیشه آخر هفته سینمای آمریکا داشته باشد و با فروش ۳.۷ میلیون دلاری بالاتر از فیلم «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» قرار گیرد که پنجمین هفته اکران عمومی‌خود را تجربه می‌کند.
انیمیشن «غارنشین ها: عصر جدید» نیز با فروش ۲.۹ میلیون دلاری، مجموع فروش خود در گیشه آمریکا را به ۴۰ میلیون دلار افزایش داد و تاکنون ۱۳۸.۲ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش داشته است.
انیمیشن «روح» نیز با فروش ۴۳.۱ میلیون دلاری به سومین انیمیشن پرفروش تاریخ پیکسار در چین تبدیل شد. این انیمیشن که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده تا کنون کمی‌بیشتر از ۵۷ میلیون در گیشه فروش داشته است. 

انتشار «رویاهای گمشده لولا» برای بچه‌ها

نمایشنامه «رویاهای گمشده لولا» نوشته نفیسه مقیم‌نژاد برای کودکان و نوجوانان منتشر شد.
به گزارش ایسنا، این نمایشنامه کودک و نوجوان با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در انتشارات گیوا منتشر و روانه‌ بازار کتاب شده است. 
در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: لولا شخصیت محوری قصه، غرق در بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت فضای مجازی شده و در دو زمان واقعی و غیرواقعی قرار می‌گیرد. فضایی که میان سه فرشته محافظ با ناهنجی(موجود عجیبی که می‌خواهد او را از زندگی واقعی دور کند) کشمکش درمی‌گیرد و همچنین جریان موازی لولا با خواهر و دوستانش درگیری‌های عجیبی برای او به وجود می‌آورد...
نفیسه مقیم‌نژاد کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است و از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در زمینه بازیگری، کارگردانی و نویسندگی آغاز کرده و تاکنون نمایش‌های «شب اسرارآمیز په په» نوشته محمدرضا کوهستانی و «لولا» نوشته خود را روی صحنه برده است. او همچنین از سال ۱۳۹۴ در زمینه‌ تئاتردرمانی و روان نمایشگری کودک و نوجوان مشغول به کار است.
علاقه‌مندان می‌توانند نمایشنامه «رویاهای گمشده لولا» را از طریق کتابفروشی‌های معتبر تهیه کنند یا با مراجعه به اپلیکیشن «طاقچه» و «کتابراه»، فایل آن را به صورت آنلاین دریافت کنند.

«اوج» فیلم هایش را در فجر علنی کرد

چهار فیلم سینمایی، دو مستند و یک فیلم کوتاه از محصولات سازمان هنری رسانه ای اوج در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهند آمد.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی‌این سازمان، «کارو»، «منصور»، «مصلحت نظام» و انیمیشن «پسر دلفینی» آثار سینمایی سازمان اوج در جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شوند و همچنین مستندهای «کمیته» و «دستمال سرخ ها» در بخش آثار مستند این جشنواره به شمار می‌آیند. فیلم کوتاه «من آمریکایی هستم» نیز در بخش فیلم کوتاه به نمایش در می‌آید.
فیلم سینمایی «منصور» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید  اولین جنگنده کاملا ایرانی ساخته شده که در آن بخشهای ناگفته از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.
فیلم سینمایی «کارو» به کارگردانی احمد مرادپور، تهیه کنندگی حسین صابری و نویسندگی فهیمه سلیمانی نیز فیلمی‌در حوزه دفاع مقدس است که به علت شرایط سخت تصویربرداری در کوهستان های استان اردبیل و آب و هوای نامناسب، به جشنواره سال گذشته نرسید.
فیلم سینمایی «مصلحت نظام» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‎‌کنندگی محمدرضا شفاه نخستین فیلم سینمایی مشترک سازمان اوج و حوزه هنری به حساب می‌آید. این فیلم یک تریلر جاسوسی- امنیتی است که داستان آن در اواخر دهه 50 می‌گذرد و قرار است در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود.
انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» نیز به نویسندگی و کارگردانی محمد خیر اندیش و تهیه کنندگی محمد امین همدانی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.
مستندهای «کمیته» و «دستمال سرخ ها» نیز در جشنواره اخیر سینما حقیقت به نمایش در آمده اند.

روایت منصور صلواتی از نمایش «راحله»

 نمایش «راحله» نوشته و کار منصور صلواتی از چهارشنبه یکم دی‌ماه ساعت ۱۹ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان به صحنه خواهد آمد.
منصور صلواتی نویسنده و کارگردان نمایش «راحله» در خصوص روند شکل‌گیری این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش «راحله» یک نمایش به سبک و شیوه نمایش‌های قبلی من است که در سبک تئاتر معناباخته قرار می‌گیرد.
او عنوان کرد: ایده این اثر یک ایده روانشناختی و جامعه‌شناسی بود و سعی کردم بیشتر بحث روانی جامعه را مدنظر قرار بدهم. آدم‌هایی که در جاهایی آدم هستند و یک جاهایی کاریکاتور.
کارگردان نمایش «راحله» با اشاره به اینکه این نمایش ۷ شخصیت دارد، در رابطه با مدت تمرین گروه توضیح داد: ما تمرینات خودمان را از نیمه‌های شهریور ماه شروع کردیم. قبل از آن هم درگیر پروسه انتخاب بازیگران بودیم.
صلواتی درباره فضای اجرایی نمایش گفت: فضای اجرایی کار ما تئاتر معناباخته است. حس می‌کنم این نوع شیوه اجرایی، قرابت خاصی به این روزهای جامعه دارد. نمایش «راحله» برآیندی از همه تجربیاتی است که من در طی سال‌های اخیر کسب کرده‌ام. واقعاً اجرا در این شرایط سخت است ولی به خاطر قرابتی که متن با این روزها داشت سعی کردم که آن را اجرا کنم.
او ادامه داد: من در چند سال اخیر حداقل هر سال یک اجرا داشته‌ام. سعی کردم با این اجرا یک کاری کنم که پرچم تئاتر بالا باشد و در مسیر فعالیت بچه‌ها توقف ایجاد نشود. به هر حال من گروه خودم را دارم و خواستم تجربه همکاری‌مان قطع نشود.
این کارگردان تئاتر بیان کرد: ما نمی‌توانیم از مسئولین انتظاری داشته باشیم. من هیچ انتظاری از هیچ موجودی در این کره خاکی ندارم. مسئولین همین که هستند لطف می‌کنند!
منصور صلواتی در پایان گفت: ما جزو اولین گروه‌هایی هستیم که داریم در این شرایط اجرا می‌رویم و نمی‌دانیم مواجهه مخاطب با نمایش به چه صورت است. نمی‌دانیم آیا مخاطب در این شرایط ریسک می‌کند و به دیدن نمایش می‌آید یا نه؟ فعلاً 15 شب اجرا را در نظر گرفته‌ایم و برای بعد از آن هنوز فکر نکرده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما