شناسهٔ خبر: 45185304 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مربیان جوان قربانی چرخه معیوب مدیریت باشگاه‌ها

مربیان جوان لیگ برتر فوتبال به علت سیاست‌های غلط مدیران جایگاهشان متزلزل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در همان ابتدای لیگ بیستم فوتبال شاهد ظهور نسل مربیان جوان بودیم که نوید روز‌های خوبی در فوتبال کشورمان را  می‌داد، اما تاکنون علیرضا منصوریان، وحید بیاتلو و وحید فاضلی مربیان جوان از قطار لیگ برتر فوتبال خارج شدند و جای خود را به مربیان دیگر دادند.

رحمان رضایی (سرمربی ذوب آهن)، رسول خطیبی (سرمربی آلومینیوم هرمزگان)، جواد نکونام (سرمربی فولاد)، وحید فاضلی (سرمربی نساجی)، محمدربیعی (سرمربی مس رفسنجان)، محرم نویدکیا (سرمربی سپاهان)، مهدی رحمتی (سرمربی شهرخودرو) و وحید بیاتلو مربیان جوانی هستند که با اعتماد مدیران فوتبال کار خود را در لیگ بیستم شروع کردند.

شاهد یک تغییر نسل اساسی بین مربیان فوتبال کشورمان در یک دهه اخیر بودیم و این موضوع از فوتبال جهان الگو برداری شده است. البته در فوتبال روز دنیا مشاهده می‌کنیم که بعد از بررسی سطح توانایی چهره‌های جوان از آن‌ها برای هدایت تیم‌ها استفاده می‌شود.

بدون شک مربیان جوان در فوتبال اروپا  بعد از گذراندن دوره‌های مربیگری از رده‌های پایین کار خود را شروع می‌کنند و یک شبه روی نیمکت تیم‌های بزرگ نمی‌نشینند، اما لیگ ایران فقط نامش حرفه‌ای است و کوچکترین شباهتی به سازماندهی و برنامه ریزی لیگ‌های معتبر دنیا ندارد.

می‌بینیم که برخی از تیم‌ها همانند نساجی مازندران و ماشین سازی در انتخاب سرمربی جوان خود اصول حرفه‌ای را رعایت نکردند و تاوان آن را پس دادند و باید دید سایر مربیان جوان لیگ برتر فوتبال چقدر دوام می‌آورند و مدیران باشگاه‌ها پای مربیان جوان خود می‌ایستند؟

البته مدیران فوتبال کشورمان به ثبات در کادر فنی اعتقادی ندارند و همین موضوع کار را  برای مربیان جوان در لیگ برتر سخت می‌کند و باید دید در ادامه بازی‌ها چند مربی از گردونه رقابت‌ها کنار می‌روند.

مربیان جوان قربانی چرخه معیوب مدیریت باشگاه ها

سید صالحی: مدیران فوتبال باید پشت مربیان جوان خود باشند 

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: زمانی که باشگاه‌ها مربیان جوان برای هدایت تیم خود می‌گذارند باید به آن‌ها زمان بدهند تا بتوانند تفکرات خود را القا کرده و تجربه کسب کنند.

او ادامه داد: تغییرات در عرصه مربیگری باعث شده است که شکوفایی در لیگ برتر فوتبال کشورمان ایجاد شود، اما برخی از مربیان بازنشسته دوباره به فوتبال کشورمان برگشتند. مربیان جوان باید احساس امنیت کنند تا بتوانند تفکرات جدید خود را در تیمشان القا کنند. در عرصه‌های بین المللی چند مربی جا به جا می‌شوند و آن قدر تغییرات زیاد را شاهد نیستیم.

سید صالحی گفت: مربیان جوانی همانند نکونام و نویدکیا که در سطح اول فوتبال بازی کردند و  در تیم ملی بودند، مدیران باشگاه باید بگذارند  ایده‌های خود را پیاده کنند و نباید مهره سوزی صورت بگیرد. به هر حال زمان می‌برد تا مربیان جوان موفق شوند. گل محمدی هم از جوانی مربیگری کرد و به تدریج به یک مربی پخته و با تجربه تبدیل شد.

کارشناس فوتبال بیان کرد: مدیران باشگاه‌ها باید در کنار مربیان جوان باشند و افراد باتجربه هم در کنار این مربیان گذاشته شود تا آن‌ها بازیکنان بزرگی را تحویل فوتبال کشورمان بدهند و ایده‌ها و شیوه‌های نوینی را در فوتبالمان احیا کنند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

نظر شما