شناسهٔ خبر: 45185007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برکت روضه‌های خانگی فاطمیه به زندان اصفهان هم رسید

مسؤول آموزش مؤسسه امیر بیان گفت: آموزش فن خطابه به طلاب، پژوهش و تولید محتوای سخنرانی روش‌مند و کامل، پوشش روضه‌های خانگی در طرح «هر خانواده یک روضه» و برگزاری جلسات روضه و برقراری هیات، برگزاری نمازهای جماعت و سخنرانی بین نمازها، برگزاری گعده‌ها و حلقه‌های معرفت برای مددجویان از جمله برنامه‌های این مؤسسه است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کار اصلی موسسه امیر بیان آموزش فن خطابه به طلاب حوزه علمیه است، اظهار کرد: شعبه اصلی این موسسه در قم بوده که از سال ۸۸ فعالیت خود را شروع کرده است و در تهران، اصفهان، یزد و شیراز نیز شعباتی دارد؛ شعبه این موسسه در اصفهان با آغاز فعالیت خود در سال ۹۳ توانسته جای خود را پیدا کند.

از پژوهش و تولید محتوای سخنرانی روش‌مند تا آموزش فن خطابه

مسؤول آموزش موسسه امیر بیان در توضیح فعالیت‌های این موسسه افزود: آموزش فن خطابه به طلاب، پژوهش و تولید محتوای سخنرانی روش‌مند و کامل از جهات غنای علمی و ترکیب و روش چیدمان جهت استفاده بهتر مخاطب و انتشار کتب از جمله فعالیت‌های این موسسه است؛ اخیرا شعبه اصفهان و قم برای ایام مختلف و مناسبت‌های مذهبی از جمله ایام فاطمیه، محرم و ماه رمضان کتاب‌های روش‌مند سخنرانی تولید کرده اند.

وی در رابطه با قسمت اعزام موسسه توضیح داد: این قسمت نیروهای متخصص، آموزش دیده و تجهیز شده روش‌مند به فنون خطابه را به مکان‌های مختلف اعزام می‌کند، به عنوان مثال اعزام نیرو به زندان مرکزی اصفهان داریم که از محرم شروع شده است و این فعالیت تاکنون و برای ایام فاطمیه ادامه داشته است، سعی ما این است که در تمام بندهای زندان حال و هوای فاطمی را ایجاد کنیم که با استقبال خوبی هم روبرو شده است؛ در زندان آموزش روحانیون مستقر در زندان‌ها به فن خطابه را هم هر هفته داریم.

رونق روضه‌های خانگی، هدفمند و مستمر

عابدی ادامه داد: در قسمت اعزام پوشش روضه‌های خانگی را هم داریم که در طرح  «هر خانواده یک روضه» در تمام مناطق ۱۵ گانه اصفهان سخنرانان در خانه‌هایی که درخواست دارند حضور پیدا می‌کنند.

مسؤول آموزش این موسسه اضافه کرد: در زمینه آموزش در حال حاضر در شاهین شهر فعالیت داریم، از چهارشنبه این هفته یک بهمن ماه هم دو روز در هفته (یکشنبه و چهارشنبه) دوره های حضوری و غیرحضوری آموزش فن خطابه، روشهای ذکر مصیبت، سخنرانی شاد و روایتگری شروع می‌شود.

وی در رابطه با تامین محتوای تبلیغی گفت: با همکاری معاونت پژوهش و موسسات دیگر منابع معتبر در قالب‌های مختلف از جمله کتاب، صوت، پادکست صوتی و تصویری، کلیپ‌های تصویری و نرم افزارهای موبایلی و کامپیوتری جمع آوری می‌شود.

 از برگزاری روضه و هیات تا گعده‌ها و حلقه‌های معرفت در زندان اصفهان

عابدی در توضیح بیشتر فعالیت‌های انجام شده در زندان اصفهان مطرح کرد: برگزاری جلسات روضه و برقراری هیات، برگزاری نمازهای جماعت و سخنرانی بین نمازها، برگزاری گعده‌ها و حلقه‌های معرفت را برای مددجویان داریم؛ این فعالیت‌ها از محرم شروع شده و برای اربعین و فاطمیه ادامه داشته است، هدف گذاری ما برای جلسات هفتگی و تداوم کار است.

مسؤول آموزش موسسه امیر بیان در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: موسسه امیر بیان نیروهای جهادی دارد و در فرصت‌های مختلف و زمان نیاز به کمک از جمله زلزله، سیل، کرونا و کمک به کادر درمان وارد عمل شده است، این موسسه آموزش نیروهای جهادی برای حضور در بیمارستان الزهرا برای کمک به کادر درمان را هم انجام داده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/س

نظر شما