شناسهٔ خبر: 45184887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

علی محمدحاضری

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها دنبال ائتلاف است

محسن فرامرزی

رییس دفتر سیاسی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها گفت: ما قائل به حرکت انفرادی نبوده و اصرار نداریم که حتما نامزد انجمن اسلامی مدرسین از سوی جریان اصلاحات معرفی شود. ما نامزد خود را به نهاد اجماع ساز معرفی کرده و دنبال ائتلاف می رویم.

صاحب‌خبر -

علی محمدحاضری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ما اعتقاد نداریم که باید در هر شرایطی در انتخابات مشارکت داشته باشیم، اظهار کرد: انتخابات باید با حضور همه جریان های سیاسی برگزار شود تا مردم احساس کنند در انتخابات  رقابت واقعی شکل گرفته است و در میان کاندیدای مطرح شده، کاندیدای مدنظر خود را داشته باشند، البته که این حضور باید در چارچوب قانون اساسی باشد.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با نامزد اصلاح طلب وارد انتخابات ۱۴۰۰ شویم البته نامزد مورد حمایت ما باید دارای برنامه باشد. اول باید مطرح کند که مشکلات موجود چگونه بوجود آمده است و سپس راه حل ارائه کند. من معتقد هستم بدون داشتن برنامه راهگشا، شرکت در انتخابات بی معنی است. ممکن است برخی راه حل ها در حیطه اختیارات رییس جمهور نباشد، اما باید راه حل ها ارائه شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ما به دنبال مشارکت در انتخابات با حضور کاندیدای اصلاح طلب دارای برنامه راهگشا هستیم اما اگر شرایط به گونه ای باشد که چنین نامزدی نداشته باشیم، به صورت تشکل وارد انتخابات نشده و اعضا براساس تشخیص خود در انتخابات عمل می کنند.

رییس دفتر سیاسی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها ادامه داد: ما نامزدهای مطرح اصلاح طلبان را در دفتر سیاسی و شورای مرکزی  انجمن اسلامی مدرسین بررسی و ارزیابی کرده ایم ، اما تاکید داریم که همسو با جریان اصلاحات عمل کرده و از نامزد مورد حمایت مجموعه اصلاح طلبان حمایت می کنیم. ما قائل به حرکت انفرادی نبوده و اصرار نداریم که حتما نامزد انجمن اسلامی مدرسین از سوی جریان اصلاحات معرفی شود. ما نامزد خود را به نهاد اجماع ساز معرفی کرده و دنبال ائتلاف می رویم.

حاضری با اعتقاد بر کاهش اثرگذاری نهادهای انتخابی و آسیب دیدن جایگاه این نهادها، گفت: نامزد اصلاح طلبان باید گفتمانی ارائه کند که در این گفتمان امکان ایجاد تحول و اصلاح وجود داشته باشد تا برای مردم امیدآفرینی کند، در غیر این صورت پایگاه رای اصلاح طلبان مانند انتخابات مجلس یازدهم دچار بی تفاوتی می شوند. البته نحوه مواجهه حاکمیت با انتخابات هم باید به گونه ای باشد که زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کند.

وی در پایان با اشاره به فشارهای ظالمانه اقتصادی ترامپ به ایران و تاب آوری جامعه در مقابل این فشارها، اظهار کرد:  اگر دنبال تعامل با جهان بعد از دوران ترامپ هستیم، باید دولتی سر کار بیاید که پشتوانه ملی داشته باشد و این امر مستلزم برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالا است. حمایت ملی عنصر اصلی قدرت  دولت در تعامل با جامعه جهانی است.

انتهای پیام

نظر شما