شناسهٔ خبر: 45184687 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

متهم: مست بودم

روزنامه جوان

مرد جوانی که هفت سال قبل در نوجوانی مرتکب قتل شده و حکم قصاص او در دیوان عالی کشور تأیید شده‌بود موفق شد با جلب رضایت اولیای‌دم از مرگ نجات پیدا کند. متهم مدعی است شب حادثه به خاطر مصرف مشروب کنترل رفتارش را از دست داده و دست به چاقو برده بود.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۲۷‌شهریور‌سال‌۹۲، مأموران پلیس شهرستان نسیم‌شهر از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. اولین بررسی‌ها نشان داد هرمز ۳۰‌ساله در جریان درگیری با چهار سرنشین خودروی سواری با ضربات متعدد چاقو زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی دوست هرمز که در محل حضور داشت به پلیس گفت: شب حادثه برای انجام کاری با خودرو‌ام دنبال هرمز رفتم. در خیابان مشغول رانندگی بودم و هرمز کنارم نشسته بود که ناگهان راننده یک خودروی سواری با سه سرنشین مقابلم پیچید. اگر ترمز نکرده بودم دو خودرو به شدت با هم برخورد می‌کردند. این شد که عصبانی شدم و به او اعتراض کردم، اما راننده و دوستانش حال طبیعی نداشتند و با ما درگیر شدند. در آن درگیری هرمز برای طرفداری از من از ماشین پیاده شد، اما یکی از آن‌ها که پرهام نام داشت با چاقو چند ضربه به او زد و فرار کرد.

با ثبت توضیحات، پرهام ۱۸ ساله شناسایی و بازداشت شد. پرهام در بازجویی‌ها به جرمش اقرار کرد و در شرح ماجرا گفت: آن شب مشروب خورده بودیم و در خیابان می‌چرخیدیم که ناگهان یکی از دوستانم حین رانندگی مقابل خودروی‌۲۰۶ توقف کرد.

راننده خودرو به ما اعتراض کرد و بوق زد. چون مست بودیم حال طبیعی نداشتیم به همین دلیل کار به درگیری کشید. در آن درگیری دوست راننده ۲۰۶ از ماشین پیاده شد و به طرف ما آمد. من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم با چاقویی که آنرا از قبل از پارک پیدا کرده بودم چند ضربه به گردن مقتول زدم و گریختم.

با اقرار‌های متهم پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد تا اینکه در وقت رسیدگی روی میز شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. متهم در جلسه محاکمه با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. با تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، وی در آستانه مرگ قرار گرفته بود، اما توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای‌دم را جلب کند.

به این ترتیب متهم این بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد و در آخرین دفاعش گفت: زمان حادثه سن کمی داشتم که تحت‌تأثیر دوستانم مشروب خوردم و ناخواسته مرتکب قتل شدم. حالا با جلب رضایت اولیای‌دم موفق شدن به زندگی برگردم. شرمنده‌ام و درخواست آزادی دارم تا گذشته را جبران‌کنم. در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

نظر شما