شناسهٔ خبر: 45184620 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

بهبهانی: حقایق بسیاری در مورد حضرت زهرا(س) پنهان باقی مانده است

اختصاصی ابنا

مدیر "مجمع اهل بیت(ع) عراق" گفت: حقایق در مورد حضرت زهرا(س) فراوان است و بسیاری از این حقایق از ما پنهان باقی مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مدیر "مجمع اهل بیت(ع) عراق" در سخنانی در جمع اعضای این مجمع به مناسبت ایام فاطمیه به بیان مطالبی در خصوص شهادت حضرت زهرا(س) پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین «پهلوان زاده بهبهانی» ادامه داد: مطالب زیادی درباره ظلم ها در حق حضرت زهرا(س) مخفی مانده است و حتی امیرالمومنین(ع) نیز از برخی ظلم های روا شده در حق حضرت فاطمه(س) بی خبر بود به عنوان مثال امام علی(ع) تا زمان غسل دادن پیکر حضرت زهرا(س) از شکسته شدن پهلوی این بانوی بزرگوار اطلاع نداشت.

وی افزود: چندین بار برای به قتل رسیدن حضرت زهرا(س) تلاش صورت گرفت که به این تلاش ها در روایات اشاره شده است. آتش زدن خانه حضرت زهرا(س) و ساکنان داخل آن خانه، اولین تلاش برای به قتل رساندن این بانوی بزرگوار بود. حضرت زهرا(س) در حدیثی که در کتاب عوالم الزهراء آمده است، فرمود که چوب ها را جمع کردند و آتش را روشن نمودند تا ما و خانه مان را آتش بزنند. چوب هایی را آوردند که سریع آتش می گیرد و دیر خاموش می شود تا مطمئن باشند که خانه آتش می گیرد.

مدیر "مجمع اهل بیت(ع) عراق"، حقایق در مورد حضرت زهرا(س) را فراوان دانست و تصریح کرد: بسیاری از این حقایق از ما پنهان باقی مانده است. یکی دیگر از تلاش ها برای قتل رساندن حضرت زهرا(س) آن زمانی بودند که به خانه این بانوی بزرگوار هجوم آوردند. در روایتی از حضرت زهرا آمده است که درب را بر روی من انداختند در حالی که باردار بودم و من با صورت به زمین خوردم، در حالی که شعله های آتش به صورتم می رسید و من را می زدند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دیگر برای به قتل رساندن حضرت زهرا(س) از طریق فشردن گلوی این بانوی بزرگوار بود. در کتاب المقنعه از شیخ مفید، زیارتی برای حضرت زهرا(س) آمده استو در این زیارت کسی که سعی کرد این بانوی بزرگوار را از طریق فشردن گلو، به قتل برساند، لعنت شده است.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما