شناسهٔ خبر: 45184229 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در تمام مناطق زرد یا آبی روند آموزش حضوری مدارس ادامه دارد دانش آموزان ابتدایی ماسک‌هایشان را باهم عوض نمی‌کنند/ کودکان را دست‌کم می‌گیریم+فیلم

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بنا شده است تا دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان هنرستانی شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای در مناطق زرد و آبی، برای دروس عملی شایستگی‌های حرفه‌ای با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر آموزش را به طور حضوری ببینند. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
رضوان حکیم‌زاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص روند بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق آبی و زرد به میزان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بنا شده است تا دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان هنرستانی شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای در مناطق زرد و آبی، برای دروس عملی شایستگی‌های حرفه‌ای با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر آموزش را به طور حضوری ببینند.

او با بیان اینکه در تمام مناطق زرد یا آبی روند آموزش حضوری مدارس ادامه دارد، افزود: کشور‌هایی که بیشترین ابتلاع به بیماری کرونا را دارند، ولی با این حال در این شرایط مدارس بازگشایی شده اند و آموزش بصورت حضوری ادامه دارد. در واقع این بیماری باعث نشده است که مدارس تعطیل شود حتی با وجود اینکه در این کشور‌ها زیر ساخت‌های بسیار قوی در زمینه دسترسی به تکنولوژی و فناوری و دسترسی بهتر به تبلت و گوشی هوشمند را دارند.

حکیم زاده ادامه داد: اما با درک ارزش‌های آموزشی بصورت حضوری خصوصا برای کودکان در دوره ابتدایی این تصمیم گرفته شده است که آموزش بصورت حضوری باشد و همچنین مراقب سلامت دانش آموزان هم در مدارس هستند، ولی برخی کشور‌ها مدارسشان را تعطیل کرده اند و بصورت غیر حضوری آموزش میبینند، که ما هم جزء آن معدود کشور‌هایی هستیم که مدارس را تعطیل کردیم و آموزش را از طریق مجازی دنبال میکنیم.

وی افزود: با بازگشایی مدارس برای دوره‌های ابتدایی در واقع بصورت کامل یا به معنای واقعی بازگشایی صورت نمیگیرد، در واقع فقط برای برای پایه اول و دوم در مناطق زرد و آبی در ساعت محدود و تعداد محدود ۱۰ نفر بازگشایی خواهد شد؛ و دیگر اینکه درس‌هایی از قبیل فنی حرفه‌ای برای هنرجویان هنرستان در مناطق آبی و زرد که عمدتا مناطق عشایر و روستایی هستند، مدارس بازگشا خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در مناطق کم جمعیت بازگشایی برای همه دوره‌های تحصیلی رخ می‌دهد که در این مناطق مشکل خاصی از نظر بیماری نیست و از طرفی هم زیر ساخت‌های فناوری در این مناطق بسیار پایین است و قابل دسترسی به آسانی نیست. اگر در این مناطق بازگشایی مدارس رخ ندهد در واثع یک شکاف عمیق تحصیلی بین خانواده‌های برخوردار و کمتر برخوردار رخ می‌دهد که این دور از عدالت آموزشی است.

وی عنوان کرد: با بازگشایی مدارس در برخی مناطق این فرصت را فراهم کنیم که دانش آموزانی که در معرض ترک تحصیل هستند یا شده اند دوباره برای ادامه تحصیل به مدارس بازگردانیم. در واقع پایه‌های اول و دوم ابتدایی، پایه اصلی تحصیلات بعدی است و ما بطور جدی نگران هستیم که سطح سواد یک نسل دچار بی سوادی نشوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده در کشور و جهان، آموزش‌های مجازی، دانش‌آموزان ابتدایی را بیشتر از سایر مقاطع تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: آموزش حضوری تا حد زیادی می‌تواند برای دانش‌آموزان این مقطع بهتر و موثرتر باشد.

حکیم‌زاده درباره شیوه نامه بهداشتی در نظر گرفته شده درجهت آموزش حضوری بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی از سوی مدرسه و دانش‌آموزان باید رعایت شود و استفاده از ماسک در کلاس درس الزامی است.

وی تاکید کرد: تجارب کشور‌های دیگر نشان داده است با درک این خطرات و آسیب ها، علیرغم داشتن امکانات بسیار گسترده‌تر از کشور ما در زمینه آموزش مجازی آموزش تعطیل نشده است و بصورت جدی در مدارس دنبال می‌شود، حتی برخی کشور‌ها در داخل مدارس برای کودکان زیر ۱۱ سال الزام به زدن ماسک نیستند و یا حتی تقسیم بندی هم نشده اند، ولی برخی کشور‌ها تقسیم بندی کرده و زدن ماسک برای همه دانش آموزان الزامی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

دانش آموزان ابتدایی ماسک‌هایشان را باهم عوض نمی‌کنند/ کودکان را دست‌کم می‌گیریم+فیلم


انتهای پیام/

نظر شما