شناسهٔ خبر: 45183460 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینما‌ها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. 

بازگشایی سینماها در آستانه جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم در نوع خود خبری خودب برای دوست داران هنر هفتم است و باید دید تا پایان سال و دو ماه باقی مانده از زمستان این بازگشایی چه نتیجه ای را برای سینمای کشور رقم می زند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

اکران آنلاین مستند «نوزده نوزده» آغاز شد/ داستان یک مذاکره

اکران آنلاین مستند «نوزده نوزده» آغاز شد/ داستان یک مذاکره

اکران آنلاین مستند «نوزده نوزده ۱۹۱۹» به کارگردانی مهدی صلواتچی و تهیه کنندگی محمدرضا امامقلی در سامانه عماریار آغاز شد.

مستند «نوزده نوزده ۱۹۱۹» روایتی از قرارداد ۱۹۱۹ میان ایران و انگلستان است که برای نخستین‌بار، برخی زوایای پنهان این قرارداد استعماری را روایت می‌کند. اکران آنلاین این مستند نیمه بلند از دوشنبه ۲۹ دی‌ماه در سامانه عماریار آغاز شده است.

مستند «نوزده نوزده ۱۹۱۹» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در مرکز مستند سفیرفیلم است.

عوامل «نوزده نوزده» عبارتند از کارگردان: مهدی صلواتچی، تهیه کننده: محمدرضا امامقلی، پژوهشگر و نویسنده: سامان درویشی، تدوینگر: امیرمهدی طالبی، تصویرساز: کمیل کریمی، صداگذار: سعید بابایی، طراح پوستر: یاسر عبدی و روابط عمومی: میلاد مفاخری.

نمایش «دیدن این فیلم جرم است» در مناطق فاقد سینما

نمایش «دیدن این فیلم جرم است» در مناطق فاقد سینما

شرایط اکران «دیدن این فیلم جرم است» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی رضا زهتابچیان در مناطق فاقد سینما، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها مهیا شد و علاقه‌مندان برای ثبت درخواست اکران مردمی یا سازمانی این فیلم، می‌توانند به سایت عماریار به نشانی AmmarYar.ir مراجعه کنند.

«دیدن این فیلم جرم است» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی رضا زهتابچیان با هنرنمایی امیر آقایی، لیندا کیانی، حسین پاکدل، حمیدرضا پگاه، محمود پاک نیت، احسان امانی و مهدی زمین‌پرداز یک فیلم سیاسی است.

بزرگداشت امیر لطفیان مستندساز پیشکسوت برگزار می‌شود

بزرگداشت امیر لطفیان مستندساز پیشکسوت برگزار می‌شود

جشنواره فیلم کوتاه تهران به پاس سال‌ها تلاش و زحمت صادقانه از امیر لطفیان عکاس، کارگردان و مستندساز پیشکسوت قدردانی می‌کند.

به پاس سال‌ها تلاش و زحمت صادقانه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از امیر لطفیان عکاس، کارگردان و مستندساز پیشکسوت تجلیل می‌کند.

امیر لطفیان متولد ۱۳۳۹ در همدان عکاس و فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران است. وی موسس جشنواره پویانمایی تهران است و مدیریت اجرایی ۴ دوره از این رویداد را برعهده داشته است.

ساخت برنامه‌های تلویزیونی «سینما ۴»، «سینما یک»، «مستند ۴» و برگزاری مراسم‌های بزرگداشت متعدد، مدیر مسئولی نشریه تخصصی فیلم کوتاه و حضور در معاونت تولید انجمن سینمای جوانان ایران نیز از دیگر سوابق اوست. این هنرمند همچنین کارگردانی فیلم «تشنه نور»، مستند «سپیده عشق» با موضوع ارتحال امام خمینی (ره)، مستند «بم» درباره زلزله بم و فیلمبرداری فیلم «عبدوک» و … را در کارنامه کاری خود دارد.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

«سوزنبان» برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره هلندی شد

«سوزنبان» برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره هلندی شد

فیلم انیمیشن «سوزنبان» ساخته مهدی خرمیان که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره FluXus هلند شد.

در جشنواره بین‌المللی انیمیشن FluXus هلند که امسال به دلیل پاندمی کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، فیلم انیمیشن «سوزنبان» به کارگردانی مهدی خرمیان موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم بخش بین‌المللی این رویداد شد.

در وب‌سایت FAFF درباره این فیلم انیمیشن آمده است: «سوزنبان» فیلمی با یک فرم هنری و جزئیات عالی است؛ یک فیلم جهانی که همه می‌توانند حس کنند که چگونه و به شکلی زیبا، با کاراکتر اصلی فیلم که هنوز به عشق زندگی‌اش پایبند است، همراه شوند ...

انیمیشن «خورده شده» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محسن رضاپور هم یکی دیگر از ۱۸ فیلم بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره تخصصی انیمیشن بود.

جشنواره FluXus مختص فیلم‌های کوتاه انیمیشن کودکان و بزرگسالان است که همه‌ساله صدها فیلم به این جشنواره ارائه می‌شود و آثار منتخب به سه بخش رقابتی بین‌الملل، بنلوکس (هلند، بلژیک، لوکزامبورگ) و تمام سنین راه یافته و در نهایت بهترین فیلم‌ها توسط تماشاگران آنلاین جشنواره انتخاب می‌شوند.

این جشنواره به تکنیک‌های مختلف انیمیشن هنری توجه کرده و اولویت انتخاب، فیلم‌های خلاقانه‌ای است که از نظر تکنیک و داستان، از کیفیت هنری بالایی برخوردار هستند.

لیندا ویلمزون دبیر جشنواره FluXus هلند است، یورن لیوورینک مدیر هنری و آن میجر هماهنگ‌کننده تولید این رویداد است.

انیمیشن «سوزنبان» درباره سوزنبان پیری است که سال‌ها به انتظار زنی در یک ایستگاه نشسته است تا اینکه متوجه می‌شود این زن در تخیل اوست ...

این فیلم پیشتر برنده جایزه «آقای رُوسی» Signor Rossi Award از سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی «کارتون کلاب» ایتالیا شده است. آقای رُوسی مشهورترین کاراکتر خلق شده توسط انیماتور مشهور ایتالیایی برونو بوزتو است.

«سوزنبان» همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو نیز شده است ضمن اینکه این فیلم منتخب بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول کره‌جنوبی (SICAF) بوده و به مرحله فینال یازدهمین جشنواره فیلم‌های شهری و معماری استانبول ترکیه هم راه یافته است.

حضور یک ایرانی در میان داوران جشنواره گوتنبرگ سوئد

حضور یک ایرانی در میان داوران جشنواره گوتنبرگ سوئد

حامد سلیمان‌زاده منتقد بین‌المللی سینما، پژوهشگر و مدرس دانشگاه، به عنوان داور جایزه بزرگ فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئد انتخاب شد.

او به عنوان داور ایرانی فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان) در این رویداد همراه با کِدریک سوسیوالی از فرانسه و لوکاس جیرسا از جمهوری چک، هر دو از منتقدان سرشناس و با سابقه بین‌المللی، به قضاوت فیلم‌های بخش اصلی و رقابتی این جشنواره خواهد پرداخت.

حامد سلیمان‌زاده در سه سال گذشته به داوری بیش از پانزده جشنواره بین‌المللی در سراسر جهان از جمله در کشورهای آلمان، ایتالیا، روسیه، اوکراین، کره جنوبی، هند، بولیوی و … دعوت شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئد به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی اسکاندیناوی و شمال اروپا و همچنین یکی از پرمخاطب ترین جشنواره‌های فیلم جهان از ۲۹ ژانویه تا ٨ فوریه ۲۰۲۱ برابر با ۱۰ الی ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ به شکل حضوری و آنلاین در شهر گوتنبرگ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما