شناسهٔ خبر: 45181725 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

برف و سرما کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی این استان در هفته جاری شاهد بارش برف و کاهش شدید دما خواهد بود.

صاحب‌خبر -

علی پناهی روز یکشنبه اظهار داشت: از روز یکشنبه تا صبح پنجشنبه به تناوب شاهد عبور امواج بارشی از نیمه غربی کشور بوده  که این شرایط موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاها شدید، در بعضی ساعات بارش برف و باران و در ارتفاعات و گردنه‌های استان کولاک برف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموع شدت و مقدار بارش‌ها طی این مدت برای نیمه غربی استان همچون شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و غرب شهرستان های سقز، دیواندره، کامیاران و سنندج پیش بینی می‌شود.

پناهی با بیان اینکه روز چهارشنبه بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت ولی در سایر روزها عمده بارش ها در نیمه غربی کردستان رخ می دهد یادآور شد: با توجه به این شرایط اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی، در مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود و برای نیمه شرقی استان بارش‌ها بجز روز چهارشنبه قابل توجه برآورد نمی‌شود.

وی افزود: از روز چهارشنبه با توجه به ورود شاخه اصلی سامانه بارشی به نیمه غربی کشور و به دنبال خروج آن از صبح پنجشنبه، شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵درجه‌ای دما در سطح استان خواهیم بود و یخبندان شبانه و صبحگاهی شدیدی در سطح منطقه حاکم خواهد شد.

نظر شما