شناسهٔ خبر: 45179480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۸۷ کیلومتر شبکه برق دهگلان فرسوده است

سنندج - ایرنا - مدیر شبکه برق دهگلان گفت: ۱۸۷ کیلومتر از ۲۸۰ کیلومتر شبکه برق این شهرستان فرسوده بوده که بهسازی این شبکه هم اکنون در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

کیومرث آقا محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۹۳ کیلومتر شبکه فرسوده برق در این شهرستان شامل ۴۸ کیلومتر آن در شهر دهگلان و ۴۵ کیلومتر در ۲۰ روستا با صرفت یک میلیارد تومان اعتبار بازسازی و تبدیل به کابل خود نگهدار شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ۲۴ کیلومتر دیگر در پنج روستای این شهرستان بهسازی می‌شود افزود: یکی از اهداف تعیین شده، تحویل شبکه برق شهر دهگلان در دهه مبارک فجر سال جاری به عنوان شهری با شبکه فشار ضعیف هوایی عاری از سیم مسی بوده که هم اکنون این طرح به طول ۷۰ کیلومتر انجام شده است.

مدیر شبکه برق گفت: از مهمترین مزایای اجرای طرح‌های تبدیل شبکه ، بازآرایی شبکه مخصوصا در روستاها ،آماده کردن زمینه ی لازم برای اجرای طرح هادی ، پیشگیری از سرقت تجهیزات ، پیشگیری از آسیب به تجهیزات مشترکین ناشی از سرقت، بهبود ولتاژ مشترکین ، ایمن سازی وپایداری شبکه و پیشگیری از برق گرفتگی و زیبا سازی مبلمان شهر و روستا است.

محمدی یادآور شد: طراحی ونظارت  شبکه برق ۲۹ پست برق هوایی و حدود ۶ هزار و ۴۰۰ متر خط ۲۰ هوایی با سه میلیارد تومان اعتبار اجرای سه مانور گروهی تعمیراتی در راستای  راستای  تعمیرات شبکه برق ، انجام تعمیرات با خط گرم  بدون اعمال خاموشی به مشترکین در راستای پایداری شبکه، نصب یک هزار و ۳۵۴ کنتور هوشمند از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری است.

۷۰ کیلومتر از شبکه سیمی کامیاران به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

مدیر برق این مدیریت در حرکتی جهادی در ۹ ماهه سال جاری ۷۰ کیلومتر از ۱۱۲ کیلومتر موجود شبکه سیمی موجود را باپنج میلیارد و ۹۰۰ میلویون ریال به کابل خودنگهدار تبدیل کرده است

شهرام بهمنی با اشاره به تبدیل ۳۲ کیلومترشبکه سیمی به کابل خودنگهدار در این شهرستان در سنوات گذشته اظهار داش: با برنامه ریزی مدون ۱۰ کیلومتر باقیمانده از تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

وی یادآور شد: با این اقدام کل شبکه فشار ضعیف هوایی سطح شهر کامیاران عاری از سیم لخت می‌شود و ادر نهایت باعث از بین رفتن مواردی نظیر  نقاط آلوده به سرقت انرژی ، سرقت شبکه سیمی، ضعف ولتاژ و تلفات انرژی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما