شناسهٔ خبر: 45179472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

جامعه امروز و نیاز به معنویت و انقلاب

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، نیاز به معنویت و انقلاب را از نیازهای جامعه امروز عنوان کرد و گفت: امروز توجه به معنویات، راه درمان آسیب های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه شورای اقامه نماز این اداره کل که با حضور حجت الاسلام عرب پور رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان و اعضا در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده طی امسال در حوزه کار‌های عملیاتی و اجرایی که باید در بحث شورای اقامه نماز انجام می‌شد، پرداخت و گفت: نمازخانه این اداره کل شرایط مطلوبی نداشت، بنابراین کار بازسازی انجام شد و اکنون اگر چه هنوز نیازمند کار‌ها و اقداماتیست، اما در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد.
او افزود: تلاش کردیم در مجموعه اماکن ورزشی سراسر استان کرمان با توجه به گستردگی که حوزه ورزش چه در بخش نیروی انسانی و چه اماکن ورزشی، دارد متناسب با شرایط موجود، نمازخانه‌هایی را که وجود داشت یا امکانش بود که وجود داشته باشد را تجهیز کنیم تا نماز در آن مکان‌ها انجام شود.
پاریزی تصریح کرد: امروز شاهد تجلیل از هیئت‌ها و سمن‌های برتر در حوزه نماز و ورزشکاران برتر در مسائل فرهنگی و اخلاقی به همراه ۱۰ نفر از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان ویژه ماه مبارک رمضان هستیم.
او با اعلام اینکه بیش از ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان کرمان وجود دارد، بیان داشت: امروز این ورزشکاران پرچمدار افتخار عزت کشور و استانند و واقعاً جای قدردانی و بالندگی است که در کنار همه قهرمانی ها، عزتمندانه و شرافتمندانه به مسائل اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی و نماز توجه دارند و خوشبختانه کرمان در این زمینه توانسته در بین خیلی از استان‌های کشور سرآمد باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: اداره کل ورزش و جوانان در سطح استان، جامعه مخاطب بسیار زیادی دارد و اعتقاد داریم اگر میدان ورزش خالی از مسائل اخلاقی و فرهنگی باشد، قطعاً از ورزش چیزی باقی نخواهد ماند.
پاریزی با تأکید بر اینکه باید متوازن با مسائل ورزشی به مسائل فرهنگی و ارزش‌ها توجه شود، افزود: هر نوع اقدام و فعالیتی که بخواهد اعتبار جامعه ورزش را تنزل دهد، به هیچ عنوان برای ما قابل پذیرش و قابل قبول نیست و حتی ورزشکاری که قهرمان المپیک باشد، اما نتواند چارچوب ارزش‌ها را حفظ کند، در فضای ورزش، جایگاه کاریش مقطعی خواهد بود و جایگاهی نخواهند داشت.
او با اعلام اینکه سعی کرده ایم متناسب با مسئولیتی که بر دوشمان است و تکلیف قانونی و شرعیمان به شمار می‌رود، موارد را پیش ببریم، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای مجموعه وزارت ورزش و جوانان با ستاد اقامه نماز کشور منعقد کرده که برنامه‌ها متناسب با آن پیگیری شده و چیزی نسبت به کشور عقب نیستیم.
پاریزی ضمن قدردانی از حضور حجت الاسلام عرب پور رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان در این نشست ابراز امیداری کرد: با استفاده از رهنمود‌های وی و به کار گرفتن آن‌ها بتوان وضعیت امروز را ارتقا داد.
او نیاز به معنویت و انقلاب را نیاز جامعه امروز عنوان کرد و بیان داشت: حتماً در سال‌های آینده بزرگترین نیاز کشور ما دوباره نیاز به معنویت خواهد بود، چیزی که در اوایل انقلاب خیلی پررنگ شد و متأسفانه طی سال‌های اخیر، کمی از این مسئله فاصله گرفته ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان توجه به معنویات را راه درمان آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: یکی از جا‌هایی که می‌توان روی آن کار کرد، حوزه ورزش و جوانان با توجه به رسالتی که در بخش فرهنگی دارد، است.
پاریزی با اعلام اینکه امروز استان کرمان به عنوان پایتخت مقاومت کشور شناخته شده است، افزود: امروز نگاه کشور به استان کرمان متفاوت از گذشته است و ما به عنوان متولیان بخش کار فرهنگی باید همیشه در تک‌تک برنامه‌ها و اقداماتمان، این پیوست را در مسائل اخلاقی، کاری و اعتقادیمان داشته باشیم.
او تصریح کرد: ما نمایندگان استانی هستیم که نماد بارز و هویتش، علمداری بود که پرچمدار جبهه مقاومت و افتخار جهان اسلام است و حتی بعد از شهادتش هم، دِینش را به کرمان ادا کرد تا امروز نگاه کشور به کرمان نگاه خاص و ویژه‌ای باشد و امروز ورزشکاران ما باید از وی تأسی بگیرند و سیره و رفتار شهدا را در تمام زندگی و رفتارشان به ویژه در میادین ورزشی بکار ببندند.
در این آیین از سه هیئت باستانی، دوچرخه سواری و کونگ فو به عنوان هیئت‌های برتر در حوزه نماز، سه سازمان مردم نهاد آوای بهار کویر، روضه العباس و راه و هدف شهدا به عنوان سمن‌های برتر در حوزه نماز، سه قهرمان ملی در بحث مسائل فرهنگی و نماز و حجت الاسلام حسینی امام جماعت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به نمایندگی از شورای اقامه نماز و فعالین نماز و ۱۰ نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی ماه مبارک رمضان تجلیل شد.

نظر شما