شناسهٔ خبر: 45179461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سرکشی رئیس کل دادگستری فارس از شهرستان داراب به منظور بررسی نحوه ارائه خدمات قضایی

رئیس کل دادگستری فارس همراه برخی از مسئولان دادگستری به منظور بررسی نحوه ارائه خدمات قضایی از شهرستان داراب سرکشی کردند. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در نشستی با امام جمعه، فرماندار ویژه داراب، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری و دادستان داراب، قضات شهرستان‌های داراب و زرین دشت، اعضای شورای تأمین، فرمانده انتظامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و برخی از مسئولان محلی ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها بر اهمیت خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم ولایتمدار داراب تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس از راه اندازی دادگاه عمومی بخش فورگ در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با همکاری معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان فارس و با اعتبارات قوه قضاییه به زودی عملیات اجرایی ساختمان دادگاه عمومی بخش فورگ آغاز و در زمینی به مساحت ۲ هزار متر و زیربنای ۷۰۰ متر مربع از اعتبارات قوه قضاییه احداث خواهد شد.

در ادامه این سفر، رئیس کل دادگستری استان فارس همراه هیئتی با حضور در دادگستری این شهرستان ضمن برپایی میز خدمت، دیدار مردمی برگزار و به پاسخگویی مردم و بررسی مشکلات مراجعان پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در حاشیه این دیدار با توصیه و تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در دوران تحول قضایی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مورد تأکید ریاست قوه قضاییه در دوران تحول قضایی افزایش دیدار‌های مردمی و ملاقات چهره به چهره با مردم است و در این مدت به خاطر شیوع ویروس کرونا سعی شد تا دیدار‌های مردمی به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شود.
سرکشی رئیس کل دادگستری فارس از شهرستان داراب به منظور بررسی نحوه ارائه خدمات قضایی
وی هدف از دیدار مردمی را ایجاد تعامل دو سویه مسئولان قضایی با مردم و فراهم ساختن زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر دانست و گفت: در این دیدار مردمی که به صورت چهره به چهره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، بیش از ۷۰ مورد از درخواست‌های مردمی رسیدگی و دستورات مقتضی در چارچوب قانون صادر شد.
 
بیشتر بخوانید:
در ادامه رئیس کل دادگستری استان فارس همراه معاون منابع انسانی ضمن دیدار با قضات و کارکنان از تمامی شعب دادگاه و دادسرای حوزه قضایی شهرستان داراب نیز بازدید و به بررسی روند خدمت رسانی قضایی پرداخت و ضمن ابراز رضایت از اراده کارکنان این مجموعه بر تلاش شبانه روزی و تکریم ارباب رجوع تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جریان بازدید از شعب با بیان این که بیش از هر چیز باید نقاط ضعف احتمالی اصلاح شود بر افزایش نظم و انضباط اداری و سازمانی در اجرای سند تحول قضایی تأکید و خاطرنشان کرد: نظم و انضباط اداری باید پایه و اساس ارائه خدمات در مجموعه قضایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تقویت انضباط سازمانی در مجموعه اولین گام در تکریم ارباب رجوع است؛ چرا که این امر زمینه انجام سریع و ضابطه‌مند کار‌ها خواهد شد.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان فارس همراه تمامی قضات شهرستان داراب و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی داراب، فسا، زرین دشت و استهبان و اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های استان فارس ضمن بازدید از زندان شهرستان داراب با برخی از مددجویان ملاقات و از نزدیک به بررسی مشکلات زندانیان پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی این بازدید هدفمند را در راستای دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر سرکشی و رسیدگی به وضعیت زندانیان و فراهم آوردن تسهیلات قانونی به زندانیان دارای شرایط دانست.

پس از سرکشی هدفمند از تمامی بند‌های زندان شهرستان داراب و بند نسوان موارد و مشکلات زندانیان بررسی و درخواست‌های آنان اخذ شد و زمینه آزادی برخی از زندانیان نیز فراهم شد.

رئیس کل دادگستری فارس در پایان افزود: در سال جاری ۲۳ هزار مورد مرخصی در سراسر استان فارس به زندانیان واجد شرایط داده شده و همچنین در اجرای طرح پایش زندانیان به تازگی هزار و ۷۴ نفر از زندانیان استان فارس آزاد شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما