شناسهٔ خبر: 45178770 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

100 میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی با تولید 90 محصول سلامت‌محور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری با حمایت از تولید 90 محصول سلامت‌محور، 105 میلیارد تومان پول را به خزانه‌داری کشور بازگرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گروه تولید، تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف جهش تولید در کشور تلاش می‌کند که خروج ارز از کشور را کاهش دهد. این کار با حمایت از تولید 90 محصول به ابقای 6/105 میلیارد تومان در کشور کمک کرده است. کاری که در دوران تحریم‌ها و بلوکه شدن پول‌های ایران در برخی کشورها یک امتیاز ویژه و اتفاقی خوش برای کشور است.

این تلاش با حمایت از تولید 7 داروی زیستی به صرفه‌جویی ارزی 9/74 میلیون دلاری، منجر شده است. همچنین حمایت از تولید 75 ماده اولیه دارویی، 116 میلیون دلار، تولید 5 واکسن انسانی، 60 میلیون دلار و تولید 3 تجهیز پزشکی، 24 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ارمغان آورده است.

«جهش تولید»، «سلامت و امنیت غذایی مردم» و «اقتصاد دانش‌بنیان جلوگیری از خروج ارز» مهم‌ترین اولویت‌هایی است که توسط گروه تولید، تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما