شناسهٔ خبر: 45177954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی:

مقاومت تا زمان تحقق اهداف ملت فلسطین برای آزادسازی قدس ادامه دارد

تهران - ایرنا - دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: تا زمان تحقق اهداف ملت فلسطین درخصوص بازگشت و آزادسازی قدس به مقاومت ادامه می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خانه ملت، زیاد نخاله روز دوشنبه در نشست مجازی روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس کشورهای حامی فلسطین گفت: امروز ۱۲ سال است که از سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی به نواز غزه می‌گذرد، یعنی اولین تجاوز از زمان عقب نشینی دشمن از نوار غزه در سال ۲۰۰۵، تجاوزی که همه چیز را در نوار غزه مورد هدف قرار داد از جمله غیرنظامیان و زیربناهای اجتماعی و در اثر این تجاوز بیش از ۱۴۰۰ شهید جان خود را از دست دادند که بیشترشان از زنان و کودکان بودند. در این حمله خانه‌های غیرنظامیان و مراکز دینی، مدارس و بیمارستان‌ها را هدف قرار داد و در این حمله که بیش از ۲۰ روز به طول انجامید، از سلاح‌هایی استفاده شد که در جامعه بین الملل ممنوع هستند.

نخاله تصریح کرد: نیروهای مقاومت با تمامی قوا و با تمامی آن‌چه از امکانات حداقلی در آن زمان در اختیار داشتند، به دفاع از مردم فلسطین پرداختند و دشمن را وادار به عقب نشینی از نقاط و محورهایی کردند که بدون هیچ قید و شرطی در آنجا نفوذ کرده بود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: از آن زمان تاکنون دشمن صهیونیستی از هیچ‌یک از شکل‌های تجاوز اعم از محاصره اقتصادی، بمباران و تخریب دست برنداشته و در سال ۲۰۱۲ این رژیم حمله دیگری به نواز غزه داشت و نیروهای مقاومت این بار و بخصوص با تجهیزات نظامی مهمی که در اختیار داشت، به طور گسترده‌تری ایستادگی کرده و با این امکانات توانستند تعداد زیادی از شهرهای صهیونیستی و در رأس آن پایتخت این رژیم را مورد هدف قرار دهند.

وی ادامه داد: این اتفاق دشمن را غافلگیر کرد و مجبور شد مدت زمان تجاوز خود را کوتاه کند، پس از آن نیروهای مقاومت تحرکات متعددی در زمینه تمرین و تجهیز به سلاح داشتند تا توان مقابله با هر گونه تجاوز جدید را داشته باشند و این مساله خود را در حمله ۲۰۱۴ که بیش از ۵۰ روز به طول انجامید، خود را به خوبی نشان داد، چون نیروهای متجاوز صهیونیست نتوانستند بر مردم فلسطین و نیروهای مقاومت آن چیره شوند، دشمن مجبور شد بار دیگر آتش بس را بدون هیچ شرطی بپذیرد.

نخاله گفت: به رغم این جنگ‌های بزرگ و جنگ‌های متعدد مابین آنها، دشمن صهیونیستی نتوانست شروط خود را به مقاومت تحمیل کند و نیروهای مقاومت به پیشرفت تجهیزات خود با کمک جمهوری اسلامی، ادامه دادند تا اینکه امروز توانستند نوعی تقابل ترس را در مقابل دشمن ایجاد کنند، به طوری که امروز دشمن از نوار غزه کوچک و مورد محاصره با نام جبهه جنوبی یاد می‌کند چون نوار غزه در کنار نیروهای مقاومت در منطقه تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: به رغم ایستادگی و مقاومت شجاعانه مردم فلسطین، آمریکا توانست خلل بزرگی در صف کشورهای عربی ایجاد کند و برنامه عادی سازی روابط را که شمار زیادی از کشورهای عربی برای تلاش جهت محاصره مقاومت در منطقه در آن شرکت کردند، راه بیندازد و با این کار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای تغییر جغرافیا و ترسیم آینده منطقه باز گذاشتند.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام در این راستا به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود ولی به رغم آنچه رخ داده، همچنان اطمینان داریم که ملت‌های عربی و اسلامی که تاکنون بیش از یک قرن فداکاری‌های زیادی به خاطر فلسطین و قدس انجام داده اند، درک می‌کنند که اتفاقات امروز توطئه‌ای علیه دین و تاریخ و فداکاری‌هایشان بوده و مردم فلسطین که تاکنون فداکاری های بزرگی کرده‌اند، هرگز تسلیم خواسته‌های حکام و رهبران شکست خورده‌ای نخواهند شد که با شعارهای بیشمار درون تهی خود در نهایت به بهانه واقع گرایی تسلیم دشمن شده‌اند دعوت آنها به زندگی مسالمت آمیز و عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها به معنی تسلیم جهان عرب و اسلام در مقابل حقیقت وجود رژیم صهیونیستی است و گویی یک مساله تبلیغی است که راهی برای حل آن وجود ندارد.

نخاله تاکید کرد: آنها به هر کس که عرب یا مسلمان بود، شلیک می‌کردند. امروز ضعف‌های ننگین آنان آشکار شده و به دروغ در محضر خدا دعا می‌کنند که دین و مقدساتشان را حفظ کند، اما خود چشم‌هایشان را به روی آنچه در فلسطین و قدس در جریان است می‌بندند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: امروز و بعد از فشارهای زیاد و مستمر، ملت فلسطین ظرف چند ماه آینده و به امید دست یافتن به دولتی رسمی و مورد تایید مراجع  بین المللی به استقبال انتخابات می‌رود و دنبال پیگیری مذاکراتی است که سال ها مرده است. آنها برای آن برنامه ریزی می‌کنند و ما به عنوان مردم فلسطین و نیروهای مقاومت باید در نهایت آمادگی برای مقابله با موانع و چالش‌ها قرار داشته و همگی با هم برای شکست برنامه‌های آنان کار کنیم و یک برنامه سیاسی مشترک و الزام آور تنظیم کنیم تا با آن به مقابله با چالش‌ها برویم.

وی تصریح کرد: عدم داشتن برنامه سیاسی مشترک واضح و الزام آور به معنای نامشخص بودن دیدگاه‌های سیاسی بوده و موجب ایجاد بحران عدم اعتماد می‌شود که تا این لحظه ما همچنان از آن رنج می‌بریم و این مردم فلسطین هستند که با خون فرزندانشان بهای آن را می‌پردازند. لذا تا زمان تحقق اهداف ملت فلسطین درخصوص بازگشت و آزادسازی قدس به مقاومت ادامه می‌دهیم.

نظر شما