شناسهٔ خبر: 45177943 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

یکی از اهداف سفر وزیر ارتباطات به استان تحقق برنامه ششم توسعه است | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان در حاشیه نشست پیشرفت پروژه تکمیل زیر ساخت های ارتباطی استان که در استانداری برگزار شد، گفت: یکی از اهداف برنامه ششم، اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت است که سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان برای تحقق این برنامه انجام شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، نیک محمد بلوچ زهی با اشاره به اینکه امسال آخرین سال برنامه ششم توسعه است، اظهار کرد: تمام اهداف پیش بینی شده است برای حوزه فاوا در برنامه ششم توسعه باید تا پایان سال محقق شود.

وی افزود: هم‌اینک هر روز و هفته تعدادی از سایت‌ها بالا می آید،در این پروژه سه فاز عملیاتی تعریف شده است که فاز اول شامل مکان هایی دکل و امکانات مخابراتی وجود دارد و فقط بحث ارتباطات است که این مکان ها اینترنت ندارد و در فاز نخست ظرف یک ماه آینده این نقاط هم اینترنت شان متصل خواهد شد .

بلوچ زهی ادامه داد: در فاز دوم یک بخش‌هایی هم که فیبر نوری وجود دارد امکانات مخابراتی داریم ولی دکل نداریم و باید سایت‌های جدید زده شود و در فاز سوم یک مکان‌هایی نیز است که امکانات ارتباطاتی نداریم باید فیبر نوری کشیده شود که تا پایان اردیبهشت آن مکان‌ها هم ارتباطاتشان برقرار می‌شود.

نظر شما