شناسهٔ خبر: 45177434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری گلستان خبرداد:

اجرای طرح بازاریابی دیجیتال در گلستان

مهدی رحمانی پور

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: در حال حاضر ۱۸ روستای استان گلستان در طرح بازاریابی دیجیتال فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

الهه غیناقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اهداف کلان و خرد را در دستور کار خود قرار داده که در این راستا تقویت و تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر سبک زندگی اسلامی-ایرانی و کاهش آسیب‌های تهدیدکننده آن، توسعه مشارکت اجتماعی-سیاسی و اقتصادی زنان و افزایش سرمایه اجتماعی از اهداف کلان ما هستند.

وی افزود: تحکیم بنیان خانواده و ارتقاء جایگاه زنان، ساماندهی و ارتقای کیفی و کمی سرمایه‌های انسانی و سطح سلامت و بهداشت روان آنان، توسعه مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان و ارتقای نقش سازنده آنان در این عرصه‌ها، تقویت و تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر شاخص‌های الگوی زندگی اسلامی - ایرانی به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی بر آن در جهت اهداف خرد دفتر بانوان و خانواده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ روستا در طرح بازاریابی دیجیتال در گلستان فعالیت دارند، تصریح کرد: این کار برای اولین بار در کشور اجرا شده و در صورت کسب نتایج مثبت، آن را در دیگر روستاهای مولد گلستان نیز اجرایی خواهیم کرد. با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، با استفاده از کسب‌وکار اینترنتی و بازاریابی دیجیتال می‌تواند شغل‌های بیشتری ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی بازارهای محلی و هفتگی به خاطر شیوع کرونا باعث افت فروش محصولات تولیدی روستاییان شده و امیدواریم اجرای این طرح بتواند مانع ورشکستگی این قشر شود.

غیناقی به طرح‌های اجرا شده و مصوب کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بانوان در سال جاری اشاره کرد و گفت: رونمایی از طرح مهر یار، اجرای طرح ترافیک یار، اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی با فراخوان ثبت‌نام از ۲۳۰۰ نفر از بانوان، اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی و توان‌افزایی بانوان در جوامع حاشیه‌نشین و افتتاح پورتال جامع زنان در زمینه کسب‌وکار زنان از جمله این طرح‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های دست اقدام این دفتر می‌توان به برنامه‌ریزی و هماهنگی برای اجرای طرح روستای دیجیتال، جشنواره غذا، جشنواره فرش، ایجاد بازارچه‌های مشاغل خانگی، ایجاد پارک بانوان و جاده سلامت، پیگیری اجرای طرح مهربند در زندان گنبد و اجرای طرح شادی و نشاط کودکان در دوران بیماری کرونا اشاره کرد که اجرای برخی از آنها منوط به مساعد شدن شرایط کرونایی است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: ۲ هزار و ۷۲۶ سمن در استان گلستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۲۵ سمن در حوزه زنان و خانواده هستند.

انتهای پیام

نظر شما