شناسهٔ خبر: 45177216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

ادارات کرمانشاه باید پاسخگوی طرح‌های پژوهشی خود باشند

کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی که با اعتبارات پژوهشی برای حل مشکلات دستگاه‌ها و مردم پژوهشی انجام می‌دهند باید نسبت به روند پژوهش و کاربردی بودن آن برای رفع مسایل استان پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «افشین کریمی» روز دوشنبه در جلسه شورای پژوهش استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: امروز برای اولین بار دستگاه های اجرایی که با اعتبارات استانی برای حل مشکلات و ارایه راهکار طرح گرفته اند ملزم شدند نسبت به تاثیرگذاری آن ها پاسخگو باشند و راهکارهای علمی بررسی مشکل را ارایه دهند.

او با اشاره به گزارش پژوهشی اداره کل نوسازی مدارس در باره کاهش مصرف حامل های انرژی مدارس استان گفت: هدف اصلی پژوهش ها حل مشکلات دستگاه ها و جامعه است، پس باید حتما کاربردی و ارایه راهکار علمی داشته باشد نه اینکه صرفا به بیان ایرادات و مشکلات بپردازد.

کریمی گفت: هر ساله در باب موضوعات مختلف استان، پژوهش‌های زیادی توسط دانشگاه ها و مراکز علمی، نهادها و دستگاه‌ها انجام می شود، اما متاسفانه بدون اینکه حداقل چکیده ای از آنها در اختیار مسوولان ذی ربط قرار بگیرد و توسط افراد و گروه ها مورد نقد و بررسی قرار بگیرد بایگانی می شود و برای حل آنها دوباره اعتبار و وقت گذاشته می شود و تکرار می شوند.

این مقام مسوول در ادامه جلسه خواستار اعمال محدودیت‌های پژوهشی دستگاه های اجرایی شد و افزود: برای ارتقا کیفیت مطالعات پژوهشی باید حدقل معیاری مصوب شود که یک فرد یا نهاد هم زمان چند پژوهش را در دست نگیرد و همه کسانی که توانایی علمی دارند سهیم باشند.

ادارات حتما اعتبارات پژوهشی ملی وزارتخانه خود را به شورای پژوهش استان اعلام کنند 

کریمی همچنین با اشاره به اعتبار نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومانی سالانه وزارتخانه ها برای پژوهش؛ از ادارات استان خواست این اعتبارات را حتما به شورای پژوهش اعلام کنند تا با کمک مراکز علمی آن را در راستای توسعه و اجرای پروژه های استان جذب کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه اضافه کرد: بسیار مهم است برای ساماندهی اعتبارات ملی پژوهشی، دستگاه ها آن را به شورای پژوهشی گزارش کنند تا این شورا با مطالبه گری این اعتبارات را در راستای رفع مشکلات و توسعه استان پیگیری کنند.

کریمی همچنین با قدردانی از ارایه خدمات اینترنتی و توسعه زیرساخت ها ارتباطی استان گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی یکی از خدمات بسیار مهم و حیاتی است که امروزه با قطع یک ساعت آن از اهمیت و وجود این خدمات بزرگ آگاه می شویم اما وقتی استفاده می کنیم اصلا متوجه آن نیستم و واقعا دولت در این راستا گام های بسیار بزرگی برداشته است.   

۸۸ درصد روستاهای استان کرمانشاه به اینترنت دسترسی دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه نیز گفت: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان خرید اینترنتی سه برابر شده است و ۳۶ درصد دارندگان سیم کارت فعال خرید اینترنتی انجام می دهند.

«شهریار بهنیا» همچنین افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، دولت در استان به بیش از سه هزار و ۵۰۰ مدرسه، دانش اموزان، مدیران و معلمان،  مراکز علمی و اساتید دانشگاهی اینترنت  رایگان داده است.   

 بهنیا در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه مبنی بر اینکه تا پایان این برنامه باید ۸۰ درصد از روستاهای کشور به اینترنت شبکه ملی متصل باشند، گفت: اکنون ۸۸ درصد روستاهای کرمانشاه دارای شبکه اینترنت است و تا پایان سال ۱۴۰۰ یعنی زمان پایان برنامه ششم توسعه همه روستاهای استان صاحب اینترنت می شوند.  

وی همچنین با بیان اینکه در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کارت تلفن همراه فعال  وجود دارد، بیان داشت: ۹۳ درصد دارندگان کارت فعال استان دارای حساب بانکی اینترنتی هستند و همراه اول پرمصرف ترین و ایرانسل سریعترین لابراتور اینترنتی استان است.

۵۰ درصدی مصرف حامل های انرژی مدارس با رعایت مبحث ۱۹ ساختمان کاهش می یابد  

در ادامه این جلسه مدیرکل اداره نوسازی و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه با ارایه گزارشی گفت: طی مطالعات انجام این اداره کل در ۱۵ نقطه مختلف استان، اجرای مباحث قوانین و مقررات مبحث ۱۹ ساختمان ها، می تواند ۵۰ درصد مصارف حامل های انرزی را کاهش دهد.

نظر شما