شناسهٔ خبر: 45177175 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سعودی‌ها در مسیر سازش، حضور صهیونیست‌ها در مسابقات رالی داکار عربستان

تهران- ایرنا- وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از شرکت یک تیم این رژیم در مسابقه رالی داکار در عربستان سعودی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، این وزارتخانه در حساب کاربری توئیتر خود با زبان عربی از صدور اجازه عربستان برای شرکت تیم این رژیم در مسابقات یاد  شده خبر داد و این اقدام سعودی ها را ستود .

این وزارتخانه در ادامه با توئیت عکسی از دو صهیونیست که پرچم عربستان را در دست دارند، نوشت: تیم اسرائیلی با پرچم سعودی.

این حساب همچنین با انتشار ویدئویی ، فردی که ادعا می شود اهل عربستان است در مصاحبه با شبکه صهیونیستی «کان» می گوید: من با خواندن خبر حضور یک تیم از اسرائیل در رالی داکار عربستان خوشحال شدم و امیدوارم که به زودی روابط عادی شود.

پیش از این نیز کانال «۱۲۴ نیوز» اسرائیلی به نقل از رادیو ارتش اسرائیل گزارش داده بود که ۹ ورزشکار اسراییل با وجود ممنوعیت ورود به عربستان در چهل و سومین دوره رالی داکار در عربستان سعودی شرکت کردند.

تاکنون هیچ خبر رسمی مبنی بر عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که روابط دو طرف که طی سالهای اخیر مخفی بوده است ، علنی شود.

سوم آذر ماه گذشته شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم سفری مخفیانه به عربستان سعودی داشته است. این شبکه به نقل از یک منبع صهیونیست نوشت که نتانیاهو به شهر نئوم سفر کرده است

بر اساس این گزارش، نتانیاهو پس از سفر به عربستان سعودی دیداری ۵ ساعته و سه جانبه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا داشته است. 

مسابقات رالی داکار از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۷ در اروپا و آفریقا برگزار می شد اما در سال ۲۰۰۸ به دلیل نگرانی های امنیتی لغو شد و در سال ۲۰۲۰ برگزاری این مسابقات به آمریکای جنوبی و سپس خاورمیانه واگذار شد.

رالی داکار در ۵ کلاس اتومبیل، موتورسیکلت، کامیون، موتورهای چهارچرخ و وسایل چند منظوره چهارچرخ برگزار می شود.

نظر شما