شناسهٔ خبر: 45173571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده آزادشهر خواستار تشکیل شورای عالی مدیریت بحران کشور شد

تهران- ایرنا- نماینده مردم آزادشهر و رامیان در تذکری خواستار تشکیل شورای عالی مدیریت بحران کشور شد و از دولت خواست خسارات ناشی از سیل و زلزله تابستان ۹۹ در حوزه انتخابی خود پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «غلامعلی کوهساری» در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در تذکر شفاهی خود به دستگاه‌های اجرایی درباره آتش سوزی جنگل‌های استان گلستان افزود: مردم جلوتر از مسوولان برای اطفای حریق جنگل‌ها اقدام کردند. همان مردمی که امروز مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا را تحمل می‌کنند.

نماینده مردم آزادشهر با گلایه از اینکه شورای عالی مدیریت بحران کشور هنوز تشکیل نشده است، گفت: امیدواریم دولت خسارات ناشی از سیل تیرماه و زلزله شهریور امسال در شهرستان‌های آزاد شهر و رامیان را پرداخت کند.

وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش، گفت: پرداخت حقوق و بیمه معلمان خرید خدمتی ناعادلانه است و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش برای حل این مشکل اقدام کند. همچنین باید وزارت بهداشت و درمان معوقات پرستاران و کادر درمانی را پرداخت کند.

کوهساری در تذکری دیگر به وزیر کشاورزی خواستار تامین علوفه مورد نیاز دامداران شهرستان های آزاد شهر و رامیان شد.

«علی اصغرخانی» نماینده مردم شاهرود نیز در تذکری شفاهی خود گفت: در اصلاح ساختار بودجه شاخص ها بر اساس محرومیت، جمعیت معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و عدم توسعه استان در نظر گرفته شده که با این مبنا حدود ۲۰ استان کشور در بودجه ۱۴۰۰ دچار کاهش بودجه شده‌اند.

وی افزود:سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، اردبیل، یزد، خوزستان، کرمان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گیلان، مازندران و سمنان از جمله استان های محروم در بودجه ۱۴۰۰ هستند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲۰ تا ۳۰ درصد بودجه این استان‌ها با کاهش اعتبار مواجه شده و  پیشنهاد می کنم در طرح اصلاح ساختار بودجه اصلاحات اعمال شود و بودجه به صورت عادلانه بین استان‌ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یابد.

نظر شما