شناسهٔ خبر: 45172925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان: دینداری و باور راسخ به آموزه‌های دینی در جامعه گسترش پیدا کند

اختصاصی ابنا

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: شهید نواب صفوی و امام راحل (ره) به دنبال جامعه ای بودند که دینداری و باور راسخ به آموزه های دینی در آن گسترش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: شهید نواب صفوی و امام راحل (ره) به دنبال جامعه ای بودند که دینداری و باور راسخ به آموزه های دینی در آن گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمد رضا شاهرخی» روز جمعه 26 دی 1399 در خطبه های نماز جمعه که در مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد، با اشاره به 27 دی و سالروز شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و یارانش گفت: مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند: جرقه های انگیزش انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در من به وجود آمد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری درباره شهید نواب صفوی نوشت "سلام بر پیشتاز جهاد و شهادت در زمان ما"، افزود: جمعیت فداییان اسلام در سال 1320 تشکیل شد و فعالیت های آنان از سال 1324 تا 1334 ادامه پیدا کرد، این شهید عزیز بعد از ده سال مبارزه مستمر و بی وقفه در 31 سالگی به همراه یاران خود به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: این شهید عزیز و یارانش به دنبال آرمان های بودند که امام راحل در 15 خرداد سال 1342 دنبال کردند و در 22 بهمن 1357 این آرمان ها به بار نشست. شهید نواب صفوی طلبه ای جوان، پرشور و پر حرارت بود و وجود ایشان مملو از عشق و ایمان به اسلام و دلداده مردم بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر این که شهید نواب صفوی و امام راحل(ره) به دنبال جامعه ای بودند که دینداری و باور راسخ به آموزه های دینی در آن گسترش پیدا کند، ارتباط معنوی، مستمر و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام، تحقق و حاکمیت اخلاق اسلامی کاربردی، حضور در امور مستحبی دارای جنبه سیاسی، دینی و مذهبی راه پیمایی 22 بهمن، حماسه 9 دی، نماز جماعت و جمعه و... بصیرت و آگاهی به اهداف و اصول انقلاب اسلامی مانند عدالت اجتماعی و اخوت اسلامی، صداقت، استکبار ستیزی، مرزبندی با دشمن، تقوا همراه با تعهد، دانایی و توانایی در مسوولیت ها، دوری از محدودیت های قومی، نژادی و ... را از آرمان های برشمرد که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به دنبال آن ها بوده و هستند.

خطیب جمعه خرم آباد ضمن تشکر از کارهای انجام شده توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم آباد خاطر نشان کرد: ظرفیت شهرهای استان و هم چنین مرکز استان بیش از این است که بشود خدماتی شایسته ارایه داد، رضایت مردم اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر ضرورت کار و فکر جهادی در مدیریت شهرداری عنوان کرد: حفظ، نگهداری و افزایش فضای سبز و درختان سرسبز که پیشینه شهر هستند بسیار مهم است، برای ما قابل قبول نیست که یک درخت سر به فلک کشیده به دلیل این که در کنار یک آپارتمان چند طبقه واقع شده، بریده شود.

وی با بیان این که باید پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر حفظ شود ادامه داد: داشتن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر است، باید بدانند که در پنج سال آینده جایگاه هر محله ای در امور فرهنگی، عمرانی و بهداشتی چه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت تشویق دیگران به مشارکت در امور شهری بیان داشت: احساس مسوولیت در قبال محله و شهری که در آن زندگی می کنیم مهم است، هم چنین تلاش برای حفظ نظافت شهر و تشریک مساعی، تعاون و همکاری با مدیریت شهری در ایجاد و گسترش مراکز شهری بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمين شاهرخی با بیان این که مردم شهر را خانه خود بدانند و در عمران، آبادانی، امور فرهنگی و حفظ مولفه های شهر خوب مشارکت داشته باشند تصریح کرد: هم چنین مردم عوارض شهرداری را پرداخت کنند، اگر اين امر محقق نشود اداره شهر امکان پذیر نخواهد بود.

وی اظهار داشت: بر اساس اعلام شهرداری و شورای اسلامی شهر، سازمانها و ادارت دولتی و غیردولتی بدهکاری های زیادی به شهرداری دارند، طبق آماری که اعلام می شود این بدهکاری زیاد است، سازمان ها بدهکاری خود را به هر روشی که هست باید پرداخت کنند تا وضعیت شهر از این حالتی که هست نجات پیدا کند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که رسیدگی به مناطق حاشیه شهرها باید در اولویت کار شهرداری و شورای اسلامی شهر باشد افزود: البته در کنار شهرداری، دستگاه های مرتبط دیگری هم هستند که باید پای کار بیایند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: با گسترش شهر طبیعتا خدمات و هم چنین وظایف عمرانی، ایجاد خیابان ها، کوچه ها، میادین، پارک ها، تسطیح معابر، تنظیف، مجاری آب ها و فاضلاب ها، رفع سد معابر عمومی، تعیین محله های خصوصی برای نخاله ها، تاسیس موسسات فرهنگی کمک به آن ها و اتخاذ تدابیر موثر برای حفظ شهر از خطر سیل و آتش بر اساس قانون برعهده شهرداری هاست.

وی با تاکید بر این که در قانون اساسی 44 ماده و نه تبصره به عنوان وظیفه بر عهده اعضای شورای اسلامی شهر هاست اضافه کرد: این ها وظایف سخت و سنگینی است، امور عمرانی، نظارت بر درآمدها، هزینه ها، هزینه ها، امور فرهنگی، بهداشتی و .... وظایفی است که بر عهده شهرداری و شورای اسلامی شهر نهاده شده است.

گفتنی است در مراسم نماز جمعه از خانواده شهيدان عیسی شفیعی و جعفر کرمی از سوی پایگاه مقاومت شهدای پشت بازار مسجد دولتشاهی خرم آباد تجلیل شد. هم چنین نماینده ولی فقیه در لرستان از طرح شمیم خدمت که با حضور شهردار خرم آباد و معاونان وی و اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد در محل نماز جمعه برگزار شد بازدید کرد.

سرویس خبرنگاران/ داخلی/ فاطمه رحمتی
........................
پایان پیام/ 118

نظر شما