شناسهٔ خبر: 45169339 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون تلفیق مجلس مطرح کرد:

افزایش منابع نهادهای مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در ۱۴۰۰

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جهش تولید دانش بنیان و بودجه ۱۴۰۰ گفت: مجلس در نظر دارد منابع نهادهای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی را در سال آینده افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را راهکار رفع چالش‌های بزرگ اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی که کشور در حوزه‌های مختلف نیازمند واردات تجهیزات یا مواد اولیه از خارج از کشور است، رشد شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به استقلال بیشتر کشور کمک کند.

وی ادامه داد: یکی از مزایای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افزایش راندمان تولید و درآمد است و عایدی حاصل از دستاوردهای دانش بنیان با ارزش افزوده برای کشور و مردم همراه است.  

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور، با اتکا به توان شرکت‌های دانش بنیان می توان از این تنگناها عبور کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس در مورد میزان حمایت قوه مقننه از شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید دانش بنیان یکی از اقداماتی است که به شدت در این مجلس پیگیری می‌شود و کمیسیون‌های مرتبط در مورد آن اعلام نظر کرده‌اند. جلساتی نیز با نهادهای مرتبط مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای احاطه کامل به این حوزه تشکیل شده و نقطه نظرات بازیگران اصلی دریافت شده است. این طرح در حال حاضر در نوبت ارسال به صحن و اعلام نظر تمامی نمایندگان مردم قرار دارد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم تا موانع قانونی پیش‌روی شرکت‌های دانش بنیان را با تصویب قانون از میان برداریم.

طاهری در مورد نهادهای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، به صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: از طریق بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین طرح جهش تولید دانش بنیان که به زودی در صحن تصویب خواهد شد، در نظر داریم منابع این نهادهای مالی را افزایش دهیم.

نظر شما