شناسهٔ خبر: 45169144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خبرنگاران به نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه دعوت شدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اعلام کرد:دبیرخانه مجازی اولین جشنواره کتابخوان و رسانه با هدف دریافت آثار منتشرشده خبرنگاران و اصحاب رسانه همزمان با بهره‌برداری از پایگاه اطلاع رسانی و سامانه ثبت‌نام آغاز به کار کرد که اصحاب رسانه در خراسان رضوی می‌توانند در این جشنواره مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی اکبر سبزیان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری کتابخانه های عمومی به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کتابداران استان نسبت به تولید و انتشار محنوا برای فضای مجازی اقدام نمودند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ادامه افزود: کتابداران با شعار«کتابداری تعطیل نیست» به خوبی توانستند در این ایام نسبت به معرفی کتابهای مفید، قصه گویی، نمایشنامه خوانی، نشست های کتاب خوان، دعوت از نویسندگان مطرح و ... در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خلع ناشی از تعطیلی کتابخانه های عمومی را پر کنند.

سبزیان در ادامه با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه مجازی نخستین جشنواره « کتاب و رسانه» در ایران افزود: با بهره برداری و رونمایی از پایگاه سامانه ثبت‌نام این جشنواره که از ابتکارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد کلیه اصحاب رسانه می توانند با مراجعه به نشانی festival.iranpl.ir  در این رویداد فرهنگی مشارکت نمایند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ادامه افزود: اولین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه ها با کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ادامه در خصوص موضوعات جشنواره گفت: «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی» موضوعاتی هستند که خبرنگاران می توانند به آن بپردازند.

شایان ذکر است از ۱۷ مرداد ۱۳۹۹  تا ۱ بهمن ماه آخرین فرصت ارسال اخبار مرتبط با موضوعات به دبیرخانه مجازی این جشنواره می باشد.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما