شناسهٔ خبر: 45168483 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره رخدادهای خشونت‌آمیز در دارفور سودان

مریم مینایی

شورای حاکمیتی سودان تصمیمی مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص رخدادهای خشونت‌بار اخیر که در استان دارفور رخ داد، اتخاذ کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، شورای حاکمیتی سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم عملیات مشترک فوری برای خلع سلاح غیرقانونی در استان‌های مختلف اجرا کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما تاکید داریم که فوراً استقرار نیروهای مشترک به منظور حفاظت از غیرنظامیان تکمیل شود.

در همین راستا، کمیته پزشکان سودان در دارفور غربی اعلام کرد، شمار قربانیان درگیری‌های قبیله‌ای در شهر «الجنینه» واقع در مرکز استان دارفور غربی به ۸۳ تن و شمار زخمی‌ها به ۱۰۶ تن رسیده است.

این کمیته همچنین اعلام کرد، کادرهای پزشکی در شرایطی بسیار پیچیده در تعداد کمی از بیمارستان‌های واقع در این شهر به فعالیت خود ادامه می‌دهند و از کمبود قابل توجه کادر پزشکی و دستیار رنج می‌برند و سختی‌های زیادی در کمبود کادر بیهوشی، آمادگی و پرستاری وجود دارد.

کمیته پزشکان سودان در دارفور غربی برای رسیدگی به زخمی‌ها از دولت محلی خواست مراکز بهداشتی و وسایل نقل و انتقال با حضور نیروهای نظامی را فراهم کند تا کادر پزشکی بتواند به زخمی‌های مانده در مناطق درگیری رسیدگی و آنها را به مراکز درمانی منتقل کند.

به دنبال بروز حوادث خشونت آمیز در شهر الجنینه در پی مشاجره میان دو شخص که به کشته شدن دو تن و زخمی شدن چند تن دیگر و همچنین آتش زدن منازل منجر شد، دولت سودان شنبه شب در استان دارفور مقررات منع آمد و شد را تا اطلاع ثانوی اعمال کرد.

انتهای پیام

نظر شما