شناسهٔ خبر: 45168219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشکسوت و داور مسابقات بین‌المللی قرآن:

هزینه کردن در زمینه فرهنگ اسلامی منطقی است

یک پیشکسوت قرآنی کشور معتقد است که باید برای فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی خود سرمایه‌گذاری کنیم و نمی‌توان داعیه‌ای داشت اما خلاف آن عمل کرد و مسلما هزینه کردن در این راه بسیار منطقی است.

صاحب‌خبر -

محمود لطفی‌نیا دوشنبه ۲۹ دی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری و توجه به فعالیت‌های قرآنی گفت: خداوند خود را مأمور حفظ و صیانت از قرآن کرده است و مسلما مسلمانان هم باید به این امر مهم اهتمام ورزند.

او افزود: بررسی آیات قرآن و متون معرفتی اعم از روایات اسلامی، احادیث، تاریخ، فقه و کلام و ... مسلمانان را به حفظ و صیانت از قرآن کریم هدایت می‌کند تا نسبت به این مهم اهتمام ورزند کما اینکه دشمن هم به این مسئله رسیده است و تمام مشکلات خود را از قرآن می‌بیند. صهیونیزم جهانی که دشمن بزرگ مسلمانان است، می‌گوید اگر می‌خواهید هویت مسلمانان را از آنان بگیرید، باید قرآن را از این‌ها جدا کنید، بنابراین مسلمانان باید به این مسئله هوشیار باشند.

لطفی‌نیا تأکید کرد: همان‌طور که از مرزهای کشور باید دفاع کنیم و برای این دفاع تا پای جان باید بایستیم برای قرآن و مرزهای عقیدتی کشور هم باید هزینه کنیم.

او به تبیین مفهوم هزینه کردن برای فعالیت‌های قرآن پرداخت و گفت: هزینه کردن برای قرآن در عرصه اجتماع باید به‌صورت اعم انجام شود، یعنی هم من مسلمان مؤمن و اهل قرآن و هم عموم جامع مسلمانان و حاکمیت اسلامی که قرار است پاسبان و نگهبان مرزهای عقیدتی و معرفتی مسلمانان باشد، باید هر کدام به سهم خود به این وظیفه برای حفظ و صیانت از قرآن عمل کنیم.

لطفی‌نیا با تأکید بر اینکه برای حفظ و صیانت از قرآن در میان جوامع اسلامی باید هزینه کنیم، همان‌طور که برای توسعه و گسترش اقتصاد و فناوری باید هزینه می‌کنیم، گفت: توسعه امور فرهنگی و اجتماعی متعلق به ایران اسلامی نیاز به هزینه دارد و برای فرهنگ دینی به‌ویژه قرآن کریم که منبع اصلی فرهنگ دینی مسلمانان است، نیز باید هزینه کرد.

این پیشکسوت قرآنی کشور ادامه داد: مگر می‌شود کسی ادعایی در ارتباط با هویت فرهنگی خویش داشته باشد اما در مقابل آن بیکار بنشیند و بگوید خدا می‌رساند و لازم نیست ما برای آن هزینه کنیم! یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگی نظام جمهوری اسلامی برای اقامه تمدن نوین اسلامی در جهان که جمهوری اسلامی علم‌دار آن است، همین قرآن کریم است.

لطفی‌نیا به وضعیت تخصیص بودجه‌های قرآنی در دولت‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: اتفاقاتی که در بحث بودجه‌های قرآنی چه در دولت گذشته و چه دولت فعلی رخ داد و اینکه مسئولان امر تلاش می‌کنند تا هرچقدر که می‌توانند از این بودجه‌ها بکاهند، منطقی و معقول نیست و حکایت از بی‌توجهی و بی‌معرفتی برنامه‌ریزان بودجه دارد. مجلس و دولت باید به مبانی اصیل اسلام مراجعه کند و به این مسئله توجه ویژه داشته و اهتمام ورزد.

انتهای پیام

نظر شما