شناسهٔ خبر: 45167991 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ترامپ برای عفو ۱۰۰ نفر در آخرین روز ریاست‌جمهوری اقدام می کند

شبکه سی ان ان به نقل از سه فرد آگاه به برنامه‌های روز‌های پایانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ترامپ قصد دارد در روز آخر ریاست جمهوری خود نزدیک به ۱۰۰ نفر را عفو کند.

صاحب‌خبر -

  رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین روز ریاست‌جمهوری خود قصد دارد ۱۰۰ نفر را عفو کند.

 لیست اسامی این افراد روز یکشنبه تنظیم شده است، اما انتظار نمی‌رود که رئیس جمهور فعلا بخشودگی خود را صادر کند. یک منبع آگاه به سی ان ان گفت: «به ترامپ توصیه شده است که هر کسی را که در اوایل ژانویه در حمله به ساختمان کنگره دستگیر شده است، عفو نکند، زیرا این فقط اثبات دخالت وی در این ماجراست.»

رئیس جمهور آمریکا پیش از این عده‌ای از مخالفان خود از جمله استیو بنن، استراتژیست سابق خود را عفو کرد. گفته می‌شود او قصد دارد برخی از اعضای خانواده خود را نیز زیر چتر عفو خود بگیرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود ترامپ به دلیل اقدامات خلاف قانون خود نمی‌تواند خود را مورد عفو ریاست جمهوری قرار دهد.

پلوسی که این روز‌ها بار دیگر پرونده استیضاح ترامپ را روی میزش قرار داده، می‌گوید برابر بر قانون اساسی، رئیس‌جمهور حق عفو خود را دارد، اما این مسئله درباره جرایمی که بر قوانین آمریکا تاثیر می‌گذارد، مصداق نمی‌یابد.

 

نظر شما