شناسهٔ خبر: 45167673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بسیج دانشجویی دانشگاه‌هاى علوم پزشکی هرمزگان:

استانداری هرمزگان از ترددهای غیرضروری به استان جلوگیری کند

بسیج دانشجویی دانشگاه‌هاى علوم پزشکی هرمزگان و آزاد قشم در نامه‌اى خطاب به استاندار هرمزگان خواستار جلوگیری از تردد‌های غیرضروری به استان شدند.

صاحب‌خبر -

//استانداری هرمزگان از ترددهای غیرضروری به استان جلوگیری کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه‌هاى علوم پزشکی هرمزگان و آزاد قشم در نامه‌اى خطاب به فریدون همتى، استاندار هرمزگان نوشتند: با اتخاذ تصمیماتی مانند ممانعت از تردد‌های غیرضروری، خاموشی سواحل، جریمه‌های سنگین برای قانون‌شکنان در هرمزگان، از بالارفتن دوباره آمار مبتلایان و فوتی‌های استان و سایر نقاط کشورمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنید.

در این نامه آمده است:
با توجه به اینکه هر ساله در این ایام استان هرمزگان مقصد مسافرت‌های سیاحتی بسیاری از مردم عزیزمان است نیازمند چاره‌اندیشی و راهبرد‌های عملی و مقتضی جهت جلوگیری از مخاطرات محتمله هستیم. بدیهی است علاج واقعه باید قبل از آن کرد.
 
مع الاسف آنچه اخیرا در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در رابطه با ورود ۳۰ هزار مسافر به جزیره قشم مطرح شد، بی‌درنگ زنگ خطری آشکار بود به عنوان یک نقص مدیریتی در کنترل بحران کرونای استان بیشتر از آنچه گفته شد و به انواع و اقسام مختلف در رابطه با سایر قسمت‌های استان به خصوص جزیره‌های گردشگری و اقتصادی استان وجود داشته است.
 
پیرو همین مسئله بررسی‌های میدانی حاکی از آن بوده است که اسکله‌های ما مملو از مسافرانی است که از اقصی نقاط کشور به استان ما مسافرت کرده‌اند. گرچه استان هرمزگان هر ساله در این برهه سال میزبان و پذیرای هم‌وطنان بوده است، ولی باید امسال با توجه به شرایط فوق‌العاده علی‌رغم میل باطنی مردم شریف و مهمان‌نواز هرمزگان و هم‌وطنان گرامی می‌باید تدابیری اتخاذ گردد که از هر گونه مسافرت غیر ضروری جلوگیری شود.

در شرایط فعلی هر چند اوضاع کلی نسبت به ماه‌های گذشته کمی متوازن شده است، اما مسلماً ادامه این روند با توجه به در راه بودن پیک زمستانه مشکلات عدیده‌ای را برای مردم علی‌الخصوص کادر بهداشت و درمان بهمراه خواهد شد، آنچه قطعی است وضعیت بسیار شکننده و بی‌ثبات است و اگر تصمیمات دقیق مبتنی بر شرایط استان هرمزگان همانند جلوگیری از تردد‌های غیرضروری، خاموشی سواحل، جریمه‌های سنگین برای قانون‌شکنان و قص علی هذا گرفته نشود، این خیل عظیم رفت و آمد‌ها و مسافرت‌ها باعث وخیم شدن اوضاع و بالارفتن دوباره آمار مبتلایان و فوتی‌های هرمزگان و سایر نقاط کشورمان می‌شود.
 
لذا از جنابعالی به عنوان رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا انتظار می‌رود، همانند گذشته نهایت اهتمام و دور اندیشی را پیرامون این قضیه برای حراست از جان مردم تا ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس داشته باشید.

نظر شما