شناسهٔ خبر: 45167463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار کارگر:

ابعاد زیادی از دفاع مقدس ناشناخته باقی مانده است

هادی رضایی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه به اندازه ۵۰ سال کار در زمینه دفاع مقدس داریم که نکرده‌ایم، گفت: ابعاد زیادی از دفاع مقدس را نشناخته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز در سالن خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد گفت: برنامه‌های خوبی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شد تا مردم در سراسر کشور بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

وی گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نظر گرفته شده بود، ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که از بیانات و فرمایشات ایشان بهره مند شدیم. 

سردار کارگر گفت: تجلیل از پیشکسوتان کاری بزرگ و در عین حال لازم بود چرا که موضوع پیشکسوتان موضوع فوق‌العاده مهمی است که باید به آن توجه کنیم. پیشکسوتان آینه‌ای برای کسانی که امروز می‌خواهند از کشور دفاع کنند، هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف ما این است که یاد شهدا را گرامی بداریم، گفت: مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوشبختانه در سال‌های گذشته به‌ویژه در پنج سال اخیر کارهای بزرگی در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده است که این اقدامات، اقدامات ارزشمندی بوده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در این هشت سال که در بنیاد حضور داشته‌ام، حس می‌کنم که ابعاد زیادی از دفاع مقدس را نشناخته‌ایم و هر چه که جلو می‌رویم ابعاد جدیدی برای ما باز می‌شود.

وی با تاکید بر توجه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریور امسال، افزود: مقام معظم رهبری در این فرمایشات به بسیاری از شبهات دفاع مقدس پاسخ دادند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در حال حاضر در ایام عملیات پیروزمندانه کربلای ۵ قرار داریم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که شب‌های این عملیات، شب‌های قدر انقلاب بوده و آن‌هایی که فراموش کنند از اردوگاه انقلاب خط می‌خورند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی منشور و رکن اصلی برای دنبال کردن آثار دفاع مقدس است، تصریح کرد: در این دو روز که این همایش برگزار می‌شود، علاوه بر ارائه گزارش، باید توجه کنیم که دنبال چه کارهایی برویم؛ من مخالف گردش کار و ارائه عملکرد نیستم اما دوستانی که صحبت می‌کنند باید بگویند که در آینده می‌خواهند چه کار بکنند.

وی با بیان اینکه باید ایرادات و اشکالات کارهایمان مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: ما باید نگاه به پشت سر داشته باشیم اما نباید در گذشته بمانیم‌ و از گذشته فقط باید درس بگیریم و بیاموزیم بنابراین در این همایش دو روزه می خواهیم  بگوییم در آینده باید چه کار کنیم و ایرادات و اشکالات را رفع کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه هنوز در مورد موضوع دفاع مقدس در خط مقدم هستیم و فقط آنجا را بیان می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در مورد حاج قاسم سلیمانی نیز همین طور است؛ چیزی که از حاج قاسم و مقاومت می‌گوییم فقط از نبرد است و به فعالیت‌های این فرمانده بزرگ در ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی نپرداخته‌ایم.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه بیشتر به مسائل احساسی دفاع مقدس پرداخته‌ایم، گفت: احساسات مهم است اما به مسئله عقلانیت در دفاع مقدس نپرداخته‌ایم؛ به موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دفاع مقدس نپرداخته‌ایم؛ در انعکاس دفاع مقدس از خط مقدم بیرون نیامدیم حتی به مراکز شهرها هم نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه متولد دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، گفت: ارتش در دفاع مقدس متحول شد؛ هنر و پزشکی ما نیز در این دوران متحول شدند؛ الگوی سازندگی ما نیز در دفاع مقدس ساخته شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: مگر نگفته‌اند که مساجد سنگر بوده‌اند، بنابراین چرا نتوانسته‌ایم فعالیت مساجد را خوب نشان دهیم؟

سردار کارگر تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رو به جلو حرکت کرده و رضایتمندی فرمانده معظم کل قوا و ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس را کسب کرده است؛ امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم و همانطور که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتیم به قدر ۲۰ سال کار کرده‌ایم اما به قدر ۵۰ سال کار مانده است و هرچه که به جلو می‌رویم، ابعاد جدیدی از دفاع مقدس رو به ما باز می‌شود.

نظر شما