شناسهٔ خبر: 45166437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر؛

متخلفان بخش بهداشت ودرمان آذربایجان غربی۱۱میلیارد ریال جریمه شدند

ارومیه – مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از جریمه ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریالی متخلفان بخش بهداشت و درمان در استان طی سالجاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد اقوامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جزئیات این تخلفات اظهار کرد: امسال ۴۴۴ فقره پرونده تخلف در شعبه‌های تعزیرات حکومتی تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت و تمامی پرونده‌ها مختومه صاحبان آنها به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی با اشاره به تشکیل یک هزار و ۵۷۵ فقره پرونده در بخش کم فروشی اصناف از ابتدای سال جاری تاکنون، ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۵۷۰ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده و متخلفان ۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

اقوامی از محکومیت جزای نقدی ۲۰۹ میلیارد ریالی صاحبان پرونده‌های کالا و خدمات طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۰ هزار و ۵۵۳ فقره رونده توسط شعبات تعزیرات حکومت تشکیل شده است.

وی با اشاره به رشد ۴ درصدی پرونده‌های تخلف در بخش کالا و خدمات عنوان کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۵۲ فقره رسیدگی و صاحبان این پرونده‌ها ۲۰۹ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به بررسی ۱۰۰ درصد پرونده‌های ورودی در بخش احتکار گفت: امسال ۴۷ فقره پرونده احتکار کالا به شعب مختلف تعزیرات حکومتی در آذربایجان غربی ارسال شده که همه آنها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

اقوامی، با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی قیمت‌ها برخورد با احتکار با قدرت و شدت توسط اداره‌های دخیل و همراهی تعزیرات حکومتی ادامه دارد، گفت: کالاهای اساسی، کالاهای مصرفی مردم و لوازم خانگی از جمله مهمترین اقلام احتکاری در سال جاری در استان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، متوسط جریمه برای هر پرونده احتکار در استان را بیش از ۲۰۲ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با افزایش قیمت‌ها، برخی افراد سودجو اقدام به احتکار کالاهای اساسی و حتی لوازم خانگی در استان کرده بودند که در ماه‌های اخیر به تناوب، انبار احتکار آنان کشف و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

نظر شما