شناسهٔ خبر: 45165184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مسئول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه: بورس فعلا نمی تواند روال منطقی خود را پیش بگیرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- مسئول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه گفت: مسئولان باید کاری کنند که بورس حرکت طبیعی و منطقی خود را پیدا کند و حال آن که متاسفانه در حال حاضر چنین شرایطی را ندارد.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی در گفت وگو با حوزه اظهار داشت: زمانی که دولت زمینه ی حضور و فعالیت غیرعُقلایی و غیر اقتصادی مردم در بورس را فراهم می کرد و به این مساله نیز تشویق می نمود، بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان، شرایط فعلی را پیش بینی می کردند.

او افزود: همان ایام، برخی بنگاه ها و شرکت هایی به بورس عرضه شدند که گرچه به لحاظ عدد و رقمی، سهامشان رشد را نشان می داد و قیمتشان مرتب بالاتر می رفت؛ اما در واقع خود بنگاه یا شرکت یا کارخانه در وضعیت رکود اقتصادی قرار داشت و امروز متوجه می شویم که بسیاری از این بنگاه ها و شرکت ها، وضعیتشان در بورس چگونه است و چطور مردم متضرر شده اند.

مسئول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه همچنین گفت: متأسفانه خود دولت به نحو غیرمنطقی و غیرعقلایی مردم را ترغیب به حضور در بورس می کرد و سبب ساز وضعیت امروز شده است.

او خاطرنشان کرد: این که برخی از مردم، داشته ها و سرمایه های خود را به سمت بورس بردند و حتی عده ای، لوازم ضروری زندگی خود را فروخته و در بورس سرمایه گذاری کردند، به نوعی باعث شد که حرص و ولع غیرمنطقی در این باره ایجاد شود و لذا قابل پیش بینی بود که ثمره این حباب در بورس، وضع امروز شود.

یوسفی گفت: بنده معتقدم بورس فعلا نمی تواند روال منطقی خود را پیش بگیرد و این در حالی است که باید جلوی حرص و ولع مردم برای حضور غیرمنطقی و غیراقتصادی در بورس گرفته شود.

او در خاتمه افزود: آن چه مهم است این که مسئولان باید کاری کنند که بورس حرکت طبیعی و منطقی خود را پیدا کند و حال آن که متاسفانه در حال حاضر چنین شرایطی را ندارد.

نظر شما