شناسهٔ خبر: 45164676 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مشکل بزرگ تیم یحیی در مقایسه با برانکو/ آیا یحیی مقصر این مشکل است؟ پخش زنده| پخش زنده بازی پرسپولیس – فولاد پخش زنده| پخش زنده بازی استقلال – تراکتور

صاحب‌خبر -

شفقنا – تیم کنونی پرسپولیس با تیمی که هدایت آن را برانکو برعهده داشت یک تفاوت اساسی دارد که باعث شده تا تیم نتواند این هفته ها نتایج خوبی به دست آورد.

به گزارش شفقنا ورزشی، برانکو در چهار سالی که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت توانست نتایج درخشانی با تیم به دست آورد.

برانکو سه فصل پیاپی پرسپولیس را به قهرمانی در لیگ برتر رساند و یک فصل هم که تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان جام را از دست دهد. سرخ پوشان با برانکو برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند و نشان دادند که بهترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند.

مرد کروات همچنانکه پیش بینی می شد مورد توجه تیم های متمول عربی قرار گرفت و باوجود عشق زیادی که به پرسپولیس داشت با الاهلی عربستان وارد مذاکره شد و در نهایت هدایت این تیم را برعهده گرفت اما تلخ ترین روزهای تاریخ مربیگری خود را در عربستان تجربه کرد و کمتر از دو ماه از هدایت تیم اخراج شد.

برانکو در شرایط سختی پرسپولیس را تنها گذاشت اما محبوبیت پروفسور در بین هواداران تیم سرخ پوشان همچنان ادامه دارد و قطعا یکی از چهره های محبوب تاریخ باشگاه است.

بعد از برانکو نوبت به کالدرون رسید که البته این مربی آرژانتینی تنها یک نیم فصل در پرسپولیس دوام آورد تا این بار سرخ پوشان سراغ یک مربی وطنی بروند و چه کسی بهتر از یحیی گل محمدی؛ مرد آرام و بی حاشیه ای که باوجود آنکه یک مدافع بود اما تفکرات هجومی و جسورانه داشت و همین به امیدی بزرگ در بین هواداران پرسپولیس تبدیل شد.

روزهای بسیار سختی برای یحیی پیش بینی می شد چرا که تیم او باید در همان هفته های آغازین برابر همه مدعیان قهرمانی از سپاهان گرفته تا تراکتور، استقلال و پدیده و فولاد به میدان می رفت اما یحیی حتی فراتر از انتظار هم ظاهر شد و توانست با شکست همه مدعیان زود هنگام ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر را رقم زند.

اوج کار یحیی گل محمدی در لیگ قهرمانان آسیا بود که با دست خالی و بی مهری زیاد AFC تیم را به فینال رساند هر چند که به خاطر اشتباهات بسیار بد جام را از دست داد.

پرسپولیس این روزهای در لیگ برتر هم حال و روز خوبی ندارد و چهارمین تساوی پیاپی خود را تجربه کرد.

بی انصافی است اگر بگویم که پرسپولیس با یحیی گل محمدی نسبت به دوران برانکو ضعیف شده است و یا زیبا بازی نمی کند. پرسپولیس همچنان با گل محمدی هم بوی قهرمانی می دهد این درحالی است که ستاره های بزرگ این تیم یکی پس از دیگری از تیم جدا شدند که البته این در دوران برانکو هم بود چرا که او با جدایی بازیکنان کلیدی و تاثیر گذار مثل مهدی طارمی، رامین رضاییان، وحید امیری، سروش رفیعی و محسن مسلمان موافقت کرد.

نداشتن تمرکز بلای جان پرسپولیس

پس مشکل کجا است؟ پرسپولیس گل محمدی نسبت به تیم دوران برانکو یک تفاوت اساسی دارد و آن تمرکز است.

سرخ پوشان در دوران برانکو با تمرکز بسیار بالایی بازی می کردند. بارها اتفاق افتاد که تیم برانکو پیروزی یک بر صفر را حفظ می کرد اما تیم گل محمدی به ویژه در دقایق پایانی به تیم کاملا شکننده تبدیل شده است و به راحتی دروازه این تیم در دقایق پایانی بازی می شود و این نشان از عدم تمرکز تیم می دهد.

در دیدار برابر ذوب آهن پرسپولیس نتوانست در دقایق پایانی پیروزی یک بر صفر خود را حفظ کند و یا در همین دیدار برابر استقلال تیم یحیی تا آستانه پیروزی پیش رفت که بازهم نبود تمرکز باعث شد تا قایدی به راحتی از بین چند مدافع دروازه سرخ پوشان را باز کند.

فصل قبل هم در دیدار برابر استقلال در جام حذفی همین بلا سر پرسپولیس آمد و در آخرین ثانیه ها دانشگر دروازه رادو را باز کرد تا بازی به وقت اضافه و پنالتی کشیده شود که در نهایت آبی پوشان برنده شدند.

در لیگ قهرمانان آسیا هم همین بلا سر پرسپولیس آمد و در آخرین ثانیه های نیمه نخست بود که نوراللهی آن خطای بی مورد و بچگانه را مرتکب شد تا تیم ژاپنی به بازی برگردد و یک گل بسیار روحیه بخش را به ثمر رساند. تصور کنید که اگر پرسپولیس با یک گل پیروزی به رختکن می رفت. آیا به قول بشار حتما تیم قهرمان نمی شد؟ قطعا اینگونه می شد.

آیا یحیی مقصر این مشکل است؟

آیا سرمربی پرسپویلس در نداشتن تمرکز در دقایق پایانی نقش دارد؟ از نگاه شفقنا ورزشی قطعا اینگونه است. سرمربی تیم باید بتواند آرامش را لازم را تیم به وجود آورد تا بازیکنان در دقایق پایانی با تمرکز بالا بازی کنند. یحیی می تواند با تصمیم های درست مثل تعویض کردن در دقایق پایانی هم زمان بازی را بکشد و هم توان تیمش را بالا ببرد.

سرمربی پرسپولیس در دقایق پایانی دیدار برابر استقلال باید دست به تعویض می زد تا هم خون تازه ای را به تیم تزریق کند و هم زمان بازی را بکشد. احمد نوراللهی در دیدار برابر استقلال کاملا خسته شده بود و از طرف دیگر مهدی شیری می توانست با ورود به میدان خط دفاعی را تقویت کند و یا به مهدیخانی بازی می داد اما انگار گل محمدی چنان غرق بازی بود که تعویض را فراموش کرده بود که این هم به نبود تمرکز برمی گردد.

علاوه بر گل محمدی مدیران باشگاه هم مقصر هستند. تصور کنید در تیمی که قهرمان چهار فصل اخیر لیگ ایران است این همه مشکل مدیریتی وجود دارد و رئیس هیئت مدیره با زشت ترین کلمات از خجالت سرمربی تیم و چند بازیکن درآمد. آیا چنین مشکلاتی به کلی تمرکز کادر فنی و بازیکنان را از بین نمی برد؟

بله این پرسپولیس یک مشکل بزرگ دارد و آن نبود تمرکز است که باید هر چه سریعتر برطرف شود. پرسپولیس درست است که در خط حمله مشکلاتی دارد اما عبدی نشان داده که مرد بازی های بزرگ است. این تیم هنوز هم بوی قهرمانی می دهد و اگر شرایط تیم مهیا شود و آرامش برقرار شود قطعا تیم یحیی بازهم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

منبع: شفقنا ورزشی

خبرهای داغ دیگر:

پخش زنده| پخش زنده بازی پرسپولیس – فولاد

پخش زنده| پخش زنده بازی استقلال – تراکتور

نظر شما