شناسهٔ خبر: 45163088 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌و گو با ایسنا اعلام کرد

تعیین کف و سقف نمره برای امتحانات پایان ترم دانشجویان/تداوم روند آموزش مجازی

طاهره مرادی

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از تعیین حداقل و حداکثر نمره امتحانی پایان ترم دانشجویان این دانشگاه خبر داد وگفت: بین ۵ تا ۱۵ نمره پایان ترم دانشجویان به امتحانات پایان ترم اختصاص می یابد و مابقی نمره براساس ارزیابی در طول ترم داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

دکتر علی اشرف زاده در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به تشریح برنامه های دانشگاه خواجه نصیر در نیم سال جاری پرداخت و افزود: ما تعداد واحدهای دانشجویان جدید الورود دانشگاه خواجه نصیر برای نیمسال تحصیلی جاری را کاهش دادیم؛ یعنی این ترم دانشجویان کارشناسی ارشد ۲ درس و کارشناسی ۳ درس دریافت کردند که این میزان بسیار پایین تر از واحدهای دریافتی نرمال در یک ترم است. در واقع با این شرایط دانشجویان می تواند در مهلتی که داشته اند دروس خود را پاس کنند. حتی امکان حذف و اضافه برای دانشجویان را کاهش دادیم.

وی در ادامه تصریح  کرد: از ابتدای ترم به همه اساتید این موضوع را عنوان کردیم که امتحانات پایان ترم دانشجویان دیگر مفهوم سابق را ندارد و استاد باید در طول ترم ارزشیابی لازم را از دانشجویان داشته باشد و امتحان پایان ترم نیز ۵ تا ۱۵ درصد از کل نمره هر درس را به خود اختصاص دهد؛ بنابراین این نکته که دانشجویان معمولا در مواقع امتحانات نگران می شوند تقریبا در این شرایط معنا و مصداقی ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: به معاونت های دانشکده ها این مجوز داده شده که در موارد خاصی که اشکالاتی دارد، بتوانند برنامه های آموزشی را تغییر بدهند. اگر چه ما در موضوعات خیلی ریز نمی توانیم این تقویم را تغییر بدهیم اما معاونت ها در مواردی نظیر این که استاد درسی به دلیل کسالت دو یا سه هفته در کلاس آموزش حضور نداشته باشد می توانند در خصوص آن درس تصمیم بگیرند.

دکتر اشرف زاده همچنین خاطر نشان کرد: آزمون های دانشگاه خواجه نصیر به شکل غیر حضوری برگزار می شوند و با توجه به اینکه طی نیم سال جاری ارزیابی هایی از دانشجویان انجام شده و اساتید نیز یاد گرفته‌اند چگونه امتحانات مطمئن و موثر برگزار کنند  و بنابراین به نظرمی‌رسد در ترم جاری  امتحانات بدون مشکل برگزار خواهند شد.

وی با تاکید بر این که تعداد مراجعین برای حذف ترم یا حذف واحد در دانشگاه خواجه نصیر افزایش نیافته است، اظهار کرد: با وجود این که این دانشگاه تسهیلاتی را برای شرایط عادی کرونایی به دانشجویان ارائه می دهد اما خوشبختانه هیچ سینگال غیر طبیعی برای حذف ترم یا واحد در دانشگاه مشاهده نشده است و کمیسیون موارد خاص ما هم موارد و درخواست‌های خاص و نادر دانشجویان را پیگیری خواهد کرد.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: اگرچه در کمیسیون با پرونده های دانشجویان با ملاطفت برخورد می شود اما این به معنی آن نیست که بخواهیم به هر درخواستی پاسخ مثبت بدهیم.

وی با تاکید بر این که ترم آینده دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر مجازی خواهد بود گفت: تا زمانی که شرایط کرونایی برقرار باشد و ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط را به شکل فعلی اعلام کند، ما همان آموزش مجازی خود را پیگیری خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پایان از تخفیف شهریه برای گروه هایی از دانشجویان این دانشگاه در ترم جاری خبر داد و اظهار کرد: این تخفیفات برای گروه هایی از دانشجویان خواهد بود و دانشگاه در خصوص شهریه برخی دانشجویان شهریه پرداز تا ۲۰ درصد تخفیف اعمال کرده است.

انتهای پیام

نظر شما