شناسهٔ خبر: 45163028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیل جلسه رییس‌جمهورتونس با فرماندهان امنیتی درباره ناآرامی‌های کشورش

تهران- ایرنا- قیس سعید رییس جمهوری تونس با فرماندهان دستگاه های امنیتی برای بررسی اعتراض های اخیر در برخی استان های این کشور تشکیل جلسه داد.

صاحب‌خبر -

شبکه المیادین روز دوشنبه با اعلام این خبر به نقل از برخی منابع افزود: نیروهای امنیتی تونس در حال تقویت استقرار خود در مناطقی هستند که اخیرا شاهد اعتراضات بوده است.

وزارت دفاع تونس اعلام کرد که نیروهای نظامی در پی ناآرامی های اخیر، مقابل مراکز عمومی در شهرهای سلیبانه، القصرین،  بنزرت و سوسه  مستقر شدند.

بسیاری از شهرهای تونس اخیرا شاهد تظاهرات شبانه در اعتراض به اوضاع اقتصادی و اجتماعی در این کشور است.

رسانه های تونس اعلام کردند که اعتراض ها در ۶ شهر از جمله تونس پایتخت و شهر ساحلی سوسه آغاز شد.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن صدها معترضی که اقدام به بستن راه ها و آتش زن لاستیک کرده بودند، گاز اشک آور شلیک کردند.

این تظاهرات چند روز پس از سالگرد فرار زین العابدین بن علی رییس جمهوری مخلوع این کشور در تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۱۱ و انقلابی است که یک ماه ادامه داشت.

تونس از وضعیت دشوار اقتصادی رنج می برد و در حال حاضر به دلیل شیوع  ویروس کرونا که تا کنون۱۷۷ هزار مبتلا و پنج هزار و ۶۱۶ فوتی داشته است، در تعطیلی کامل بسر می برد.

تونس با گذشت یک دهه از انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی همچنان درگیر ناآرامی های اجتماعی و اختلافات سیاسی است و به رغم تغییر نظام، تغییر قانون اساسی، برگزاری چندین انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، این کشور همچنان درگیر نابسامانی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

نظر شما