شناسهٔ خبر: 45162988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بازار خبر داد

تشکیل اندیشکده بازار سرمایه برای رصد فعل و انفعالات بورس

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در آخرین جلسه کمیسیون با مسئولین بورس مقرر شد تا اندیشکده بازار سرمایه با محوریت سازمان بورس عملیاتی شود و هدف از ایجاد این اندیشکده تخصصی رصد اطلاعات علمی و تخصصی و پیش بینی روندها و ارائه پیشنهادات برای اتخاذ تصمیماتی است که حتما باید عملیاتی شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شرایط فعلی بازار سرمایه در کشور گفت: مردم با شرایط خاصی در بازار بورس مواجه شده اند.

وی افزود: در طول ماه‌های ابتدایی امسال آنهم به دلیل عدم نظارت دقیق دولت شاهد افزایش قیمت سهام شرکت های بورسی بودیم لذا این تاثیر باعث شد تا در اواسط تابستان امسال بورس روند نزولی به خود بگیرد البته نواسانات ناشی از شرایط اقتصادی و داخلی کاملا طبیعی است اما بعضا شاهد اتفاقاتی بودیم که متغییرهای تصمیم‌گیری به عدم اقدامات در شورای سیاست گذاری بورس و سازمان بورس باز می‌گشت.

این نماینده مجلس با اشاره به آخرین نشست کمیسیون اقتصادی و مدیران سازمان بورس بیان داشت:در این نشست آخرین وضعیت بازار سرمایه مورد بحث قرار گرفت .

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه فضای مجازی تاثیرات زیادی بر بازار سرمایه گذاشته است، بیان داشت: این مسئله تبدیل به متغیری شده که در سالهای گذشته وجود خارجی نداشته لذا در حال حاضر شاهد این هستیم که تاثیرات این امر به شدت در بازار بورس اثر گذاشته است.

پورابراهیمی گفت: متاسفانه در مدیریت بازار سرمایه هیچ برنامه مشخصی در حوزه مدیریت فضای مجازی در ارتباط با بازار سرمایه وجود ندارد، لذا در جلسه فوق تکالیفی در این زمینه تببین شده از جمله اینکه شرکت بورس مکلف شد تا مدیریت جدیدی را در زمینه رصد و پایش فضای مجازی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران خرد انجام دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به فرآیند نظارت بر عملیات در بازار سرمایه، بیان داشت:متاسفانه در این بخش هم نظارت های دقیق، به موقع و لحظه‌ای برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های سهامداران بعضا انجام نمی‌شود و رویکرد نظارتی در این بخش عمدتا نظارت‌های سابق بوده و به صورت سنتی اعمال می‌شود.

پورابراهیمی اظهارداشت: تعقیب در دستورالعمل و شیوه مقرراتی و نظارتی یک بازار سرمایه کاملا ضروری است که مدنظر ما قرار گرفته و این امر حتما باید انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به نگاه کوتاه و بلند مدت به بازار سرمایه، تاکید کرد: در حال حاضر بازار سرمایه فاقد یک نگاه علمی و تخصصی است، در آخرین جلسه کمیسیون با مسئولین بورس مقرر شد تا اندیشکده بازار سرمایه با محوریت سازمان بورس عملیاتی شود و هدف از ایجاد این اندیشکده تخصصی رصد اطلاعات علمی و تخصصی و پیش بینی روندها و ارائه پیشنهادات برای اتخاذ تصمیماتی است که حتما باید عملیاتی شود.

نظر شما