شناسهٔ خبر: 45162934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۴ اقامتگاه بوم‌گردی در دامغان ایجاد می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از ایجاد چهار اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان با سامان‌دهی و مرمت خانه‌های تاریخی روستایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی قاسمی از ایجاد چهار اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دامغان با سامان‌دهی و مرمت خانه‌های تاریخی روستایی خبر داد و اظهار کرد: مرمت و تجهیز این خانه‌های باارزش تاریخی برای تبدیل شدن به اقامتگاه بوم‌گردی، ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: این خانه‌های روستایی مطابق با استانداردهای تعیین‌شده و بر اساس معماری بومی، سقف‌های گنبدی و مصالح همخوان با معماری محیطی ازجمله کاه‌گل، خشت و آجر در حال مرمت و سامان‌دهی هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه هر یک از این اقامتگاه‌ها بیانگر فرهنگ و شناسنامه معماری منطقه هستند، ادامه داد: به حفظ نمادهای اصیل و سنتی این اقامتگاه‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

قاسمی بیان کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی به رونق گردشگری طبیعی و روستایی دامغان کمک می‌کند و می‌تواند در دوران پساکرونا موجب تحول در اشتغال و اقتصاد محلی شود.

وی به شرایط صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی اشاره کرد و گفت: مرمت بنا بر اساس معیارهای استاندارد، مناسب‌سازی فضا، تأمین بهداشت محیط، توجه به مسائل زیست‌محیطی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و تأمین امنیت گردشگران در ساختار محیطی بنا از جمله شاخص‌های دریافت مجوز است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما