شناسهٔ خبر: 45162311 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تراکتور-استقلال؛

جدال گرم در سرمای تبریز/ استقلال انتقام پرسپولیس را از تراکتور می‌گیرد؟

شاگردان فکری در دیدار مقابل تراکتور این انگیزه را دارند که با برتری مقابل تیم تبریزی به صدر جدول بازگردند و به نوعی انتقام پرسپولیس را هم از تراکتور بگیرند اما آبی های پایتخت کار سختی در تبریز پیش رو دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ دیدار تراکتور و استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران شاید از نظر جذابیت و حساسیت به پای دربی نرسد اما این بازی هم در سال های گذشته همواره حساسیت زیادی داشته و حتی گاهی به جنجال هم کشیده شده است.

استقلال و تراکتور در ادوار گذشته لیگ برتر همواره جزو تیم های مدعی بوده اند و همین باعث شده دیدارهای 2 تیم حساس و جنجالی باشد. آخرین بازی آبی های پایتخت و قرمزهای تبریز فینال جام حذفی سال گذشته بود که استقلال با فرهاد مجیدی و تراکتور با ساکت الهامی به مصاف هم رفتند و استقلال در نمایشی دور از انتظار بازی را با نتیجه 3 بر 2 به رقیب خود واگذار کرد تا دستش از جام قهرمانی کوتاه بماند. 

امسال هم 2 تیم در شرایطی به مصاف هم می روند که تغییرات زیادی روی نیمکت خود داشته اند. محمود فکری جانشین فرهاد مجیدی شده و تراکتور هم علیرضا منصوریان را به جای ساکت الهامی نشاند اما در ادامه مسعود شجاعی سرمربی موقت پرشورها شد.

سرخپوشان تبریزی با هدایت مسعود شجاعی نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال گرفتند و با 16 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارند. آنها می خواهند با برتری برابر استقلال  روند رو به رشد خود را ادامه داده و جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دهند، اما کار سختی برابر آبی پوشان پایتخت دارند. 

اشکان دژاگه هافبک تیم فوتبال تراکتور که برای پیگیری مراحل درمانی خود راهی آلمان شده بود چند روز پیش به ایران بازگشت و در تمرینات این تیم تبریزی حضور یافت. البته وضعیت دژاگه هنوز مشخص نشده است که به بازی با استقلال می‌رسد یا نه! مسعود شجاعی سرمربی تراکتور هم به احتمال زیاد برابر استقلال بازی می‌کند تا تیمش را در داخل زمین مسابقه مدیریت کند و دستیارانش هم در بیرون از زمین هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرند. 

در آن سوی میدان استقلالی قرار دارد که تا قبل از دربی صدرنشین بود اما تساوی در دربی آبی ها را فعلا با یک بازی کمتر در رده دوم جدول قرار داده است. استقلال هفته گذشته در دقایق پایانی دربی پایتخت  توانست گل مساوی را به پرسپولیس رقیب دیرینه اش بزند و از شکست فرار کند.

استقلال بعد از دربی پایتخت دچار مسائل حاشیه‌ای شد و هروویه میلیچ بازیکن کروات آبی ها به دلایلی که مشخص نیست فنی است یا مالی به کشورش بازگشت. همچنین فرشید باقری بازیکن استقلال هم به علت بی انضباطی از سوی محمود فکری کنار گذاشته شد و در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفت. 

شاگردان فکری در دیدار مقابل تراکتور این انگیزه را دارند که با برتری مقابل تیم تبریزی به صدر جدول بازگردند و به نوعی انتقام پرسپولیس را هم از تراکتور بگیرند اما آبی های پایتخت کار سختی در تبریز پیش رو دارند.

یکی از اتفاقات ویژه دیدار استقلال و تراکتور تقابل رشید مظاهری با تیم سابقش است. مظاهری که با جنجال زیادی از تراکتور جدا شد و در پرونده حقوقی اش با باشگاه تبریزی به پیروزی رسید حالا باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد و شایستگی های خود را اثبات کند. مظاهری در دیدارهای اخیر استقلال هم ستاره این تیم بوده و امیدوار است بتواند مقابل تیم سابقش کلین شیت کند.

در حال حاضر استقلال در رده دوم جدول و تراکتور در رده چهارم قرار دارند. 3/5

بیشتر بخوانید:

نظر شما